ČEKAMO 53 IZDANJE BITEFA: domaće “institucionalno” pozorište – prati bitefovske tendencije!

ČEKAMO 53 IZDANJE BITEFA: domaće “institucionalno” pozorište – prati bitefovske tendencije!

18/07/2019 Off By BERB

Pedeset treće izdanje jednog od vodećih evropskih pozorišnih festivala Bitefa, održaće se u Bеоgradu od 17. do 26. septembra 2019. godine. U glavnom programu, učestvovaće dvanaest ostvarenja iz Nemačke, Švajcarske, Belgije, Srbije, Hrvatske, Nigerije, Francuske, Brazila i Slovenije.

Domaće pozorište biće zastupljeno sa dve predstave, u okviru strategije promovisanja najrelevantnijih ostvarenja srpskog pozorišta koje prati bitefovske tendencije, stranim gostima i publici festivala. Takve predstave ove godine nastale su u produkciji institucionalnih pozorišta.

Jugoslovensko dramsko pozorište nastupiće sa predstavom Zašto je poludeo gospodin R?, u režiji Boba Jelčića. Radi se o scenskoj adaptaciji istoimenog Fasbinderovog filma o „malom čoveku u raljama kapitalizma”, antijunaku koji pokušava da se odupre izazovima iz spoljašnjeg sveta, vezanih za njegovu karijeru, finansijski status, bračni život… Ti napori su dirljivi, komični i apsurdni, ali je ishod neminovno fatalan.

Umetnički direktor Bitefa, Ivan Medenica, o ovoj produkciji kaže:



„Hrvatski reditelj Bobo Jelčić tačno je zaključio da je ova priča tipična i za savremeni svet, a posebno društva istočne Evrope koja su u ekonomskoj tranziciji, pa je nije nasilno aktuelizovao. Rediteljski koncept je zasnovao na razlici između glumačkog tumačenja likova iz okruženja gospodina R, koji su izvor njegovih frustracija (automatizovano, brzo..) i igre sjajnog Borisa Isakovića, a koji naslovnog junaka glumi s emocionalnim pokrićem, dramskom razradom, komičkim bravurama. U njegovoj igri se i iskoračuje iz sveta fikcije, probija četvrti zid, traži podrška od gledalaca. Ona izostaje, čime i mi postajemo pasivni saučesnici ove nesreće.”

Predstava je na programu 19. septembra sa početkom u 19 časova na sceni „Ljuba Tadić” Jugoslovenskog dramskog pozorišta(Press Bitef). ♦