Sajam hortikulture 2016: bašta u srcu grada

Sajam hortikulture 2016: bašta u srcu grada

05/04/2016 Off By


 Pod svodovima i na otvorenom prostoru Beogradskog sajma okupiće se više od 100 izlagača i drugih učesnika iz zemlje i inostranstva – pojedinaca, udruženja, zemljoradničkih zadruga, privrednih organizacija, čak i multinacionalnih kompanija – i to iz najrazličitijih oblasti hortikulture – uzgajanja cveća i cvetnog materijala


Stevo Batić


Ministarka poljoprivrede i zaštite životne sredine prof. dr Snežana Bogosavljević Bošković svečano će otvoriti 21. Međunarodni sajam hortikulture u četvrtak, 7. Saprila 2016, u 11:00 časova, u hali 3 Beogradskog sajma


Međunarodni sajam hortikulture – Beoplantfair, “bašta u srcu grada, po mnogo čemu je  najšarmantnija, najcvetnija, najmirisnija i najšarenija sajamska manifestacija Beogradskog sajma.

Već po tradiciji Sajam je obogaćen velikim tematskim izložbama – 19. Izložbom lekovitog bilja i preparata od meda “Darovi prirode” i 4. Izložbom baštenskih i parkovskih mašina Motoplantexpo.

Pod svodovima i na otvorenom prostoru Beogradskog sajma okupiće se više od 100 izlagača i drugih učesnika iz zemlje i inostranstva pojedinaca, udruženja, zemljoradničkih zadruga, privrednih organizacija, čak i multinacionalnih kompanija – i to iz najrazličitijih oblasti hortikulture – uzgajanja cveća i cvetnog materijala, proizvodnje sadnica i semenskog materijala, voćarstva, vinogradarstva, pčelarstva, gajenja lekovitog bilja, uzgoja i održavanje zelenih površina, pejzažne arhitekture.

Pokrovitelj ali i jedan od najaktivnijih učesnika i motivatora ove manifestacije je Ministarstvo poljoprivrede i zaštite životne sredine Republike Srbije.

Iako je za posetioce, i najčešće ne bez razloga, prva asocijacija u vezi sa ovim sajmom cveće, oni koji sa velikom posvećenošću ovaj sajam organizuju nude mnogo više od toga – zdrav život i čistu prirodnu okolinu, sve ono što elementarne ljudske potrebe povezuje sa njihovim višim smislom, ono bez čega se ne može sa onim bez čega se, u suštini, ne bi ni smelo.

Brojne su robne grupe u kojima se ekonomska i edukativna misija ovog sajma pokazuje u punom sjaju: od meda i preparata od meda, čajeva i melema, lekovitog i aromatičnog bilja, gljiva i šumskih plodova te fitokozmetičkih i fitofarmakoloških preparata pa do mehanizacije, opreme i pribora za uređenje parkovskih i drugih javnih zelenih površina i zdrave životne sredine uopšte. Od sadnog materijala i semenske robe, dekorativnih biljaka, proizvodnje i prerade voća i povrća ili dizajniranja enterijera pa do zalivnih sistema, opreme za navodnjavanje i pribora za zalivanje, plastenika, mehanizacije, opreme i pribora za hortikulturu, sredstava za prihranu i zaštitu bilja, posuda za sadnju i dekoraciju biljaka, stručne literature itd.

Već po tradiciji, sajam prati i bogat stručni i prateći program, sinteza stručnog, edukativnog, takmičarskog i humanitarnog, tako da posetioci sajma raznih poslovnih profila i ličnih afiniteta mogu da se upoznaju sa novim trendovima i brendovima u hortikulturi, pejzažnoj arhitekturi, proizvodnji i primeni lekovitog i aromatičnog bilja, novim tehnologijama u gajenju bilja, da saznaju više o značaju i lekovitim dejstvima preparata od meda, ali i o sistemskim problemima u ovoj oblasti – od normativnih rešenja ili upravljanja u urbanim zelenim prostorima pa do “zelenog bontona” i sl.

Program podrazumeva i izložbe, predavanja i prezentacije iz raznih oblasti hortikulture, i to uz najeminentnije domaće i strane predavače i prezentere, a neće nedostajati ni takmičenja i nagrade. Sve to nezamislivo je bez dragocene saradnje sa profesionalnim i strukovnim udruženjima i organizacijama.

 

Ovogodišnji tematski novitet Sajma hortikulture je izlagačko-edukativni segment posvećen organskoj hrani – tehnologijama, perspektivama i prednostima ekološki zdravog i održivog uzgoja biljaka namenjenih za ljudsku ishranu.

Na sebi svojstven način, uvek originalan i uvek sa humanim ciljem, program će – u formi interaktivne radionice za aranžiranje cveća – obogatiti Međunarodni klub žena (IWC), poznatiji pod popularnim nazivom “žene ambasadora”.

Biće predstavljena izložba pobedničkih studentskih radova sa konkursa Međunarodne federacije pejzažnih arhitekata (IFLA) i retrospektiva nagrađenih radova Salona pejzažne arhitekture 2005-2015.

Oni koji u vezi sa biljkama, mirisima i šarenilom, pored lepote osećaju i zdravstvene tegobe, a nije ih mali broj, imaće priliku da se u okviru stručnog programa upoznaju – sa alergenima… Alergenim biljkama posvećena je i tematska izložba Prirodnjačkog muzeja.

Pažnju posetilaca svakako će privući i prodajna izložba predmeta od reciklažnog materijala.  

Za učesnike sajma predviđene su i nagrade stručnog žirija za raznovrsnost, kvalitet i prezentaciju prikazanih sadržaja.

Počasni promoter Sajma hortikulture je, lepa kao njeni cvetni aranžmani i dekoracije, Milica Đukić, diplomirani inženjer pejzažne arhitekture i hortikulture.

Njen talenat i Ijubav prema prirodi i japanskoj ikebani uočili su još profesori u srednjoj školi pa kasnije i na fakultetu. O Miličinim kvalitetima, predanosti i uspehu govore mnoge diplome iz srednje škole, a kasnije i diplomski rad posvećen upravo ikebani. Zbog toga ne čudi što, iako je još uvek u dvadesetim godinama, ima već deceniju i po cvetnog iskustva.

Njeni aranžmani imaju spoj tradicionalnog i modernog, dovoljno za koautorstvo u brendu Mokoša, koji pokriva gotovo sve oblasti ove vrste aranžiranja i dekoracije – od bidermajera, korsaža ili venaca za vrata do enterijera, terasa i sl. (Mokoša je, Milica je osvojila prvo mesto za biodekoraciju na Međunarodnom sajmu cveća 2004. godine, a 2005. godine prvo mesto iz aranžiranja cveća na Devetom republičkom takmičenju, te prvo mesto u aranžiranju u Skupštini grada Beograda. Vlasnica je i brojnih drugih zahvalnica i priznanja. 

Radno vreme sajma je od 10 do 19 sati. Pojedinačne ulaznice koštaju 200 dinara, grupne (za grupe veće od 20 ljudi) i за organizovane grupe đaka i studenata 100, a parking 50 dinara po satu.♦