Европски модел управљања квалитетом (КАФ) представљен институцијама у Србији

Европски модел управљања квалитетом (КАФ) представљен институцијама у Србији

25/01/2024 Off By BERB

Фото: Јована Петровић/МДУЛС

 

Поводом представљања Заједничког оквира процене (КАФ) институцијама у Србији и размене искустава између институција које су већ имплементирале наведени модел управљања квалитетом, данас је у Новом Саду одржан отворени КАФ инфо дан. Уз представнике институција Републике Србије и представнике јединица локалне самоуправе, догађају су присуствовали и најеминентији стручњаци из Европског института за јавну управу (ЕИПА), као европског КАФ центра, Организације за економску сарадњу и развој (ОЕЦД), Регионалне школе за јавну управу (РеСПА), аустријског Центра за истраживање јавне управе (КДЗ) и стручњаци из земљe и региона.

У уводном делу догађаја присутнима су се обратили државни секретар у Министарству државне управе и локалне самоуправе Чедомир Ракић и директорка РеСПА Маја Ханџиска–Трендафилова. Данашње дешавање било је и прилика да се Агенцији за мирно решавање радних спорова Републике Србије додели КАФ сертификат под називом ”КАФ ефективни корисник”.

Обративши се у име министра државне управе и локалне самоуправе др Александра Мартиновића, државни секретар Чедомир Ракић истакао је да Министарство државне управе и локалне самоуправе, као носилац реформе јавне управе, јесте институција која системски координира процесом увођења Заједничког оквира процене, КАФ модела стандарда квалитета, у јавну управу у Републици Србији.

„У оквиру важеће Стратегије реформе јавне управе утврдили смо управо то да би за унапређење квалитета и модернизацију наших институција, а самим тим и за добробит наших грађана и привреде, било добро да се у домаћој администрацији примењује модел управљања квалитетом који ће помоћи органима и усмеравати их у правцу континуираног подизања економичности, ефикасности и делотворности рада, као и бољих услуга“, поручио је Ракић и додао да је КАФ закључно са 2023. годином уведен у осам институција Републике Србије.

Указавши на то да је један од основних начела КАФ-а да се у домену квалитета управља првенствено сопственим примером, државни секретар је нагласио да је Тим за самопроцену Министарства државне управе и локалне самоуправе, на основу практичног искуства у спровођењу, увидео колико овај модел може да помогне у јачању стратешког планирања и реализацији политика и програма, уз бољу интерну и екстерну комуникацију.

Директорка РеСПА Маја Ханџиска–Трендафилова подвукла је да је данашњи догађај јасан одраз све већег интересовања за управљање квалитетом у региону.

„Уз снажну подршку Министарства државне управе и локалне самоуправе и наших уважених партнера из Европе, данас желимо да инспиришемо јавне институције у Србији да примене КАФ. Регионални центар за управљање квалитетом РеСПА је успешно имплементирао КАФ у 15 институција, обучивши преко 300 запослених који сада примењују принципе КАФ-а. Такође, покренули смо шест ПЕФ процедура које су резултирале доделом два КАФ сертификата двема институцијама у региону, међу којима је и прва из Републике Србије. Изузетно нам је задовољство што ћемо данас уручити КАФ налепницу Републичкој агенцији за мирно решавање радних спорова, као првој институцији из Србије која ју је добила“, истакла је Ханџиска–Трендафилова и поручила да РеСПА остаје на располагању институцијама из Србије и региона у спровођењу КАФ и ПЕФ процедура, у складу са расположивим ресурсима и плановима.

Република Србија успешно је имплементирала КАФ европски модел управљања квалитетом у осам институција, а 2021. године, регион је добио регионални КАФ центар кроз Регионалну школу за државну управу (РеСПА).