TOS organizovala u Skoplju poslovne susrete predstavnika turističke privrede Srbije i Severne Makedonije

TOS organizovala u Skoplju poslovne susrete predstavnika turističke privrede Srbije i Severne Makedonije

21/04/2023 Off By BERB

Foto: TOS

 

Turistička organizacija Srbije, u četvrtak, 20.04.2023. godine, organizovala je poslovne susrete predstavnika turističke privrede Srbije i Severne Makedonije u hotelu ”Aleksandar Palas” u Skoplju.

 

Promotivni događaj okupio je 13 lokalnih turističkih organizacija iz Srbije i više od 80 predstavnika turističkih privrede Srbije i Severne Makedonije. Događaj je organizovan u saradnji sa Agencijom za promociju i podršku turizmu Severne Makedonije, i uz podršku Ambasade Republike Srbije u Severnoj Makedoniji.

Današnji skup bio je prilika da proslavimo dobre turističke rezultate, razmenimo iskustva, ideje, stvorimo nove kontakte i definišemo strategije kako bi saradnja dve zemlje u oblasti turizma bila još bolja a godine ispred nas još uspešnije.

Skup je otvorila Marija Labović, direktorka Turističke organizacije Srbije:

Svima je poželela srećan i uspešan poslovni dan ”Moram na početku da kažem da mi je zaista puno srce što danas vidim punu salu ovde u Skoplju, s obzirom na to da upravo ovako veliki odziv pokazuje koliko je interesovanje za turistički promet između naše dve zemlje veliko. Danas se i jesmo okupili kako bismo taj turistički promet dodatno povećali.”

Dodala je ”Moram da napomenem koliko je za nas turističko tržište Severne Makedonije značajno jer prošle godine, koja je bila rekordna godina za srpski turizam, turisti iz Severne Makedonije su bili u TOP 5 noćenja inostranih turista u Srbiji, a ostvareno je oko 160 miliona noćenja inostranih turista. I ovu godinu započeli smo izuzetno dobro, u prva dva meseca su turisti iz Severne Makedonije drugi najbrojniji po ostvarenim noćenjima među inostranim turistima Srbije i u poređenju sa prethodnom godinom ( jan-feb 2022.) imamo rast dolazaka turista iz ove zemlje za 40%. Zaista verujem da je ovaj događaj više nego značajan da dodatno produbimo našu poslovnu saradnju.”

”U skladu sa inicijativom Otvoreni Balkan, u periodu od 16. do 19. novembra biće organizovan drugi po redu vinski sajam, najveći sajam u ovom delu Evrope – Vinska Vizija Otvorenog Balkana. Želim da vas, turoperatore iz Severne Makedonije, podsetim na ove datume i na ovaj, za sve nas, važan događaj jer je prošle godine imao ogroman broj posetilaca i ogroman broj izlagača, naročito iz tri zemlje, članice Otvorenog Balkana. Tako da želim da vam skrenem pažnju na to jer će Beograd i Srbija biti centar ovog dela Evrope u ta tri dana kada su vinski turizam, vino i gastronomija u pitanju. Pozivam vas da dođete u Beograd. ”, zaključila je Marija Labović.

Prisutnima se obratio i Ljupčo Janevski, direktor Agencije za promociju i podršku turizmu Severne Makedonije:

”Sinonim moje zemlje je zemlja sunca, sa više od 280 sunčanih dana, 4000 lokaliteta, 34 nacionalna parka, između 70 i 80 malih vinarija. Mala zemlja koja ima mnogo toga da pruži turistima.

Prošle 2022. godine 12% dolazaka inostranih turista činili su gosti iz Srbije, sa 22% učešća u ukupnom broju noćenja inostranih turista. Inicijativa Otvoreni Balkan predstavlja tržište od 12 miliona potencijalnih turista, i mi treba da učinimo sve da budemo tržišno konkurentni i još vidljiviji na evropskom turističkoj mapi.

Direktan let između Beograda i Skoplja, novi čarter letovi koji će biti otvoreni u narednom periodu i ovakvi događaji doprinose realizaciji postavljenih ciljeva i težnji da se turizam što više razvija u okviru zemalja članica Otvorenog Balkana.

Pre početka radnog dela učesnike je pozdravila i Nevena Jovanović, ambasadorka Srbije u Republici Severna Makedonija i tom prilikom izrazila zadovoljstvo što je Republika Srbija imala priliku da predstavi svoju bogatu turističku ponudu i istakla da su ovakve manifestacije odlična prilika za povezivanje turističkih organizacija dve zemlje, a u cilju unapređenja već postojeće saradnje i potencijalnih zajedničkih predstavljanja na trećim tržištima.

Zatim je dodala, ’’Naša saradnja razgranata je i kroz različite regionalne inicijative, među kojima, zaista moram priznati, posebno mesto u našim srcima zauzima inicijativa Otvoreni Balkan, kao naša zajednička ideja, kao autentični i autohtoni projekat, do koga su zajednički došle i zajednički stvorile države koje u njemu danas učestvuju.

Regionalno povezivanje, zapravo, jedan je od glavnih stubova regionalne saradnje i već danas sa ponosom možemo da kažemo da su naše tri zemlje, učesnice ove inicijative, za samo nekoliko godina produbljivanja regionalne saradnje, unapredile svoju ekonomsku ali i saradnju u svim drugim oblastima.

Dozvolite mi da primetim da je ekonomska razmena između naše dve zemlje u prethodnim godinama zabeležila intenzivni rast, i da je obim spoljno-trgovinske razmene u 2022. godini iznosio 1.4 milijarde EUR, nadamo se da ćemo taj pozitivan trend zabeležiti i u ovoj godini.

Na Samitu inicijative Otvoreni Balkan, održanog u junu 2022. godine u Ohridu potpisan Memorandum o razumevanju i saradnji u oblasti turizma i podaci koji govore u prilog tome su da broj turista u oba pravca svakim danom raste. Sigurna sam da ćemo tim trendovima svedočiti i u nadolazećim vremenima”, zaključila je Nevena Jovanović.

Tokom današnjeg radnog dela svoju turističku ponudu predstavile su turističke organizacije Novog Sada, Niša, Kragujevca, Čačka, Loznice, Leskovca, Pirota, Vršca, Sokobanje, Vrnjačke Banje, Novog Pazara, Raške i Regije Kopaonik.

Učesnici B2B sastanaka imali su priliku da se u direktnim sastancima podsete šta je to sve što Srbija ima da ponudi, koji su to programi koji mogu biti interesantni turistima Severne Makedonije, kao i koji su to programi koji mogu biti dodati u ponudu koju trenutno imaju, uz zajednička očekivanja da ćemo se na kraju ove godine radovati novim uspesima i novim postignutim rekordima u turističkim rezultatima obe zemlje.