Otvoren Sajam nameštaja: srpski proizvođači među najboljima!

Ranka Čičak

Džef Baron, konsultant za sektor industrije nameštaja razvojnog programa Evropski Progres, programa Evropske unije i Vlade Švajcarske otvorio je danas 55. Međunarodni sajam nameštaja, opreme i unutrašnje dekoracije i 55. Međunarodni sajam mašina, alata i repromaterijala iz oblasti drvne industrije. To se dogodilo u hali 2A Beogradskog sajma, uz prisustvo brojnih gostiju, učesnika i posetilaca.

Govoreći o značaju i dometima ovih reprezentativnih regionalnih sajamskih manifestacija, Džef Baron je rekao je da je za njega bio „veoma emotivan trenutak kada je ušao u halu i kada je video koliki je napredak napravljen kada je u pitanju kvalitet proizvoda, dizajna i prezentacije“.
Baron je još rekao da je u poslednjih pedesetak godina ovaj sajam nameštaja služio da bi se kupcima pružio uvid u ono što se proizvodi i da ta pažnja nije bila posvećena izvozu. Danas, rekao je, „zahvaljujući svemu što se ovde radi, nećete se posramiti ni pred kojom svetskom manifestacijom posvećenom nameštaju, a možete i stati u red sa najboljima“.
Na otvaranja prisutnima se obratio i Slađan Disić, generalni direktor kompanije „Simpo“ iz Vranja. Rekao je da se obraća „u ime 2.466 zaposlenih“, i da je „osnovni postulat poslovne politike Simpa ‘gospodin kupac’.
Generalni direktor i vlasnik kompanije „Matis Group“ iz Ivanjice , koja trenutno zapošljava preko 1.000 ljudi i čija je delatnost proizvodnja nameštaja svih kategorija, pločastog, tapaciranog i masivnog, Dragomir Lazović, pohvalio je „operativni i rukovodeći menadžment Beogradskog sajma, koji je marljivim radom i sprovođenjem jako zanimljivih ideja uspeo da u poslednje tri godine povrati imidž Beogradskog sajma i Sajma nameštaja, koji su, sa svim svojim novim vrednostima došli do pozicije nezaobilazne destinacije za sve firme koje posluju u ovoj branši, i domaće i inostrane“.
Inače Sajam nameštaja obeležavaju brojne premijere, vrhunski dizajn i inovacije, poseta uglednih dizajnera iz cele Evrope, ali i veliki broj poslovnih ljudi, kupaca i distributera iz svih krajeva sveta, zbog čega predstavlja pravo mesto za plasman noviteta u formi, materijala i idejnih rešenja za kompletno opremanje enterijera i uključuje sve faze u proizvodnji nameštaja, od primarne prerade drveta do finalnog proizvoda i funkcionalno-estetske dorade modela. Potencirajući biznis orijentaciju, sajam ostaje značajan oslonac domaće i regionalne privrede. Upravo zbog toga očekuje se da tokom šest dana rada sajam poseti oko 90.000 posetilaca, od čega čak 13.000 profesionalaca iz ove privredne grane.

Izlagački prostor ove godine je proširen na nove tri hale – 7, 8 i 9. Tako će, na izložbenom prostoru od preko 60.000 kvm učestvovati više od 520 izlagača iz 45 zemalja. Spisak renomiranih kompanija koje premijerno nastupaju na Beogradskom sajmu obogaćen je švajcarskom „Vitrom“, potom italijanskom kompanijom „Mattiazzi“, sa čuvenim drvenim stolicama izuzetnog kvaliteta, tu je i „LaCividina“ sa nameštajem vrhunskog dizajna, te francuski „Forestier“, predvodnik u oblasti autentične rasvete. Premijere pripremaju i španski „Mobles 114“, litvanski „Emko“, francuski „Petite Friture“, hrvatska „Prostoria“… Ponudu upotpunjuju i „povratnici“ kao što su srpski „Gir“, švajcaski „White Oak“ ili bosanski „MS&Wood“, sa kolekcijama nameštaja od punog drveta.
Poseban odnos prema poslovnim posetiocima Sajam nameštaja i Beogradski sajam iskazuju organizovanjem Poslovnog dana (Buyers Day), na dan otvaranja sajma, 7. novembra. To je prilika i za nastavak najznačajnijeg poslovnog programa – Hosted Buyer programa – sa ciljem da se što efektnije i efikasnije plasiraju proizvodni programi izlagača sa dveju aktuelnih manifestacija na nova tržišta.

Po tradiciji, najinovativnijim i najuspešnijim izlagačima na Sajmu nameštaja eminentni internacionalni žiri dodeliće nagradu „Zlatni ključ“. „Zlatnom ključu“ će se od ove godine pridružiti novoustanovljena nagrada „Beogradski ključ“. Sajam traje do 11. novembra.♦