Ускоро завршетак тунела Стражевица

Ускоро завршетак тунела Стражевица

05/12/2021 Off By BERB

Фото: МГСИ/ Ђорђе Крстић

 

Део обилазнице око Београда код Бубањ Потока с највећом саобраћајном петљом, биће завршен најкасније до краја следеће године, рекао је министар грађевинарства саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић у контроли радова код тунела Стражевица.

 

 

 

Пројекат обилазнице око Београда састоји се из више сектора укупне дужине 20,4 километара, а у априлу ове године пуштен је у саобраћај Сектор 4 дужине 7,7 километара.

,,Грађани Београда су се уморили од прича о обилазници, тридесет и више година ми причамо да ћемо завршити обилазницу око Београда, да ћемо избацити транзитни саобраћај из центра града а јако мало корака смо урадили до пре неколико година” рекао је Момировић.

Министар је истакао да по завршетку овог пројекта у наредних годину дана када се уради петља која ће бити највећа у земљи, биће омогућено да транзитни саобраћај иде брже и ефикасније што ће знатно смањити количине аерозагађења у Београду.

,,Пустили  смо у априлу Сектор 4,  надам се да ћемо у наредних неколико месеци пустити тунел Стражевица. Уверен сам да ћемо до краја следеће године моћи да кажемо причу на тему обилазнице око Београда, макар овај део до Бубањ Потока, шаљемо у историју и нема више шта да се прича о томе” казао је министар.

 

Иза тунела Стражевица наставља се најкомплекснији део пројекта Обилазнице: Сектор 6 дужине 9,5 километара који подразумева изградњу обе коловозне конструкције пуног профила ауто-пута који ће имати ширину око 30 метара. На том сектору најзначајнији објекти су још један тунел Бели Поток и сама петља Бели Поток, а на крају Сектора 6 је Бубањ Поток са будућом највећом петљом у Србији.

,,Тренутно се налазимо на Сектору 5 који почиње од петље Орловача, закључно с тунелом Стражевица. Ту имамо нешто више од 3,3 километра. Циљ је да се заврши у нередних неколико месеци овај пројекат. Од карактеристичних објеката специфичан је управо овај тунел, који је дугачак 800 метара, где смо завршили све грађевинске радове и сада долази фаза електро-машинског опремања” изјавио је Миодраг Поледица испред Путева Србије. Он је додао да се ради о изузетно комплексном тунелу који поседује петнаест различитих система који се морају синхронизовати у раду, како би имали најбезбеднији саобраћај и систем који одговара свим европских стандардима и прописима.

,,Овај ауто-пут треба да омогући најприступачније везе како за привреду тако и за грађане, дневно овом обилазницом која није завршена прође преко двадесет хиљада возила, најмање десет одсто су тешка теретна возила и циљ је да се растерети цела путна мрежа у Србији” изјавио је Поледица.