Obilazak radova Zemun-stanica, Vijadukt-Beška

Obilazak radova Zemun-stanica, Vijadukt-Beška

25/03/2021 Off By BERB

Izvor: Predsedništvo Srbije/Foto: Dimitrije Goll

 

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na železničkoj stanici Zemun – deonica pruge za velike brzine Beograd – Stara Pazova, kao i završne radove na izgradnji vijadukta i polaganju koloseka preko vijadukta u Beškoj, na deonici pruge za velike brzine Stara Pazova-Novi Sad.

 

Predsednik Vučić je kontrolu radova na budućoj pruzi, za vozove brzine do 200 km na sat, započeo na deonici Beograd Centar – Stara Pazova, gde je od kineskih kompanija, koje rade ovu deonicu pruge, dobio obećanje da će pruga biti završena do kraja septembra i da će moći da se pusti u saobraćaj do kraja godine. Najavljeno je i da će radovi na poslednjoj deonici brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom početi 1. septembra ove godine.
“Ovo je drugo lice Srbije. Građani su ponovo počeli da se voze železnicom.  Imaćemo najmoderniju prugu, tehnološki najnapredniju u ovom delu Evrope. Za manje od godinu dana ljudi će moći da se voze Beograd-Novi Sad”, rekao je predsednik Vučić.
Predsednik je zahvalio Kini i podsetio da je projekat brze pruge od Beograda do Budimpešte dogovoren između Srbije, Kine i Mađarske u okviru globalne inicijative Kine “Pojas i put”.
Obilasku radova na ovom delu pruge prisustvovala je i ambasadorka Narodne Republike Kine Čen Bo.
Predsednik Vučić obišao je danas i završne radove na izgradnji vijadukta u Beškoj i polaganju koloseka na vijaduktu, u okviru gradnje brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada.
Tokom obilaska gradilišta predsednik se interesovao kada će Rusi, koji izvode radove na toj deonici, početi da grade i najmoderniji Dispečerski centar za upravljanje srpskim prugama. Direktor “RŽD International” u Srbiji najavio je da će ugovor za prvu fazu projekta biti zaključen u junu i da će fizički radovi krenuti u septembru, te da će ceo projekat Dispečerskog centra, koji ima više faza, biti završen do kraja 2023. godine.
Predsednik Vučić je istakao da će novi Dispečerski centar biti od presudnog značaja za razvoj srpskih železnica, pošto će se tako ostvariti potpuna kontrola nad železničkim saobraćajem.
“Imaćemo veću uštedu i sigurnost, znaćemo koje pruge i vozovi su zauzeti, imaćemo punu kontrolu”, naglasio je predsednik Vučić.
Obilasku završnih radova na izgradnji vijadukta prisustvovao je i ambasador Ruske Federacije Bocan Harčenko.
Radovi na brzoj pruzi trenutno se obavljaju na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije “CCCC” i “CRI”, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski “RŽD International”.
Ukupna vrednost izgradnje pruge Beograd – Budimpešta kroz Srbiju je oko dve milijarde dolara, a pruga kroz Srbiju biće duga oko 184 kilometra.