Представа „ИЛУЗИЈÆ“ Пјера Kорнеја у режији Николе Завишића 19. марта (18,30) на Сцени „Раша Плаовић“

Представа „ИЛУЗИЈÆ“ Пјера Kорнеја у режији Николе Завишића 19. марта (18,30) на Сцени „Раша Плаовић“

17/03/2021 Off By BERB

Представа „ИЛУЗИЈÆ“ Пјера Kорнеја у режији Николе Завишића биће премијерно изведена 19. марта (18,30) на Сцени „Раша Плаовић“.

 

У глумачкој подели су: Никола Вујовић и Иван Босиљчић у алтернацији главне улоге редитеља и Kлендора, Милош Ђорђевић, Сена Ђоровић, Анастасиа Мандић, Зоран Ћосић, Немања Стаматовић и Богдан Богдановић.

Управница националног театра Ивана Вујић Kоминац истакла је, на конференцији за новинаре, одржаној 15. марта, да су три француска драмска писца најзначајнија у историји позоришта – Жан Баптист Поклен Молијер, Жан Расин и управо Пјер Kорнеј, чији се познати комад сада реализује.

Она је подсетила да је његова драма „Сид“ играна још 1903. године у Народном позоришту, а овај комад „Илузијaе“ је најпознатији под називом „Позоришне илузије“ који је био хит на сцени ЈДП-а пре 30 година (1991), у режији Слободана Унковског.

Тада су на позорници блистали Мира Фурлан, Жарко Лаушевић, Војислав Брајовић, Драган Јовановић и многи други.

„Редитељ Завишић је направио представу о позоришту и љубави, што је лековито и идеално у ово доба короне“, напоменула је управница.

„Завишић је веома духовит уметник, који никад не мирује како се види на пробама, а никада не прави конвенционалне представе“, описала је Вујић Kоминац редитеља комада.

Пројекат се одржава у Месецу Франкофоније, када је у први план истакнута уметност француског говорног подручја, а Народно позориште се увелико прикључило посебним програмом јавног читања драма савремених француских аутора.

Иако најављен за главну улогу, Иван Босиљчић се још опоравља од прележаног корона вируса, тако да ће га на премијери и у каснијим извођењима заменити глумац Никола Вујовић.

„Деликатно је данас радити Пјера Kорнеја, и то у александринцу, посебно у доба неизвесности које корона доноси, где се ствари сваки час мењају“, изјавио је редитељ Завишић, чије се две представе већ дуже играју у овом позоришту – „Важно је звати се Ернест“ Оскара Вајлда (више од 100 извођења) и „Избирачица“ Kосте Трифковића (више од 50 пута).

„Ова прича о театру транспонована је у 20. век, а ми смо створили једну паралелну димензију која нема директне везе са Kорнејем, али се лако учитава у његов свет.
Kомплексна је то прича, где се одвија игра у игри као представљање више различитих слојева“, покушао је редитељ да приближи драму јавности, где је по њему позориште један компликовани механизам.

Веома је захвалан стрпљењу свих глумаца и осталих сарадника на овом процесу рада, који је имао разне промене услед ситуације са пандемијом.

Директорка драме НП Молина Удовички Фотез открила је како је Босиљчић скоро изјавио да је редитељ Завишић помало запостављен и недовољно искоришћен у српском позоришту, са чиме се она у потпуности сложила и мисли да ће га другачије сви гледати након ове представе.

Такође је навела да ће Иван Босиљчић играти водећу улогу када му то здравље буде дозволило, те да ће онда то заправо бити две различите представе, јер играју два веома различита драмска уметника у сваком погледу, и биће званично објављено када ће Босиљчић имати своју премијеру.

Према речима Молине Удовички Фотез, Kорнејев комад је позориште у позоришту, а ова представа је не само игра у игри, већ и игра у игриној игри, затим игра у игриној игри игре, и још дубље у том смислу.

„Тешко је причати о процесу рада на представи, јер он још увек траје, а биће завршен тек у петак на премијери“, објаснила је Анастасиа Мандић.

Она је навела да се целом свету дешава цивилизацијски шок због ковида 19 и да у овом времену је потребно играти и комедију, а не само озбиљне теме.

„Сматрам да не би требало да поредимо нашу „Илузију“ са „Позоришним илузијама“ ЈДП-а, из разлога што је тај комад пре три деценије ипак игран у прошлом веку, са другачијим погледом и решењима.

Ми смо генерација која има свој запис стварности, а и они су имали тада свој запис“, подвукла је глумица.

Милош Ђорђевић, кога публика познаје и воли као изванредног комичара, актер је дуговечне представе „Важно је звати се Ернест“ истог редитеља, и по сопственом признању веома воли да раде заједно, посебно јер му одговара специфичан хумор од Завишића, који је можда некима чудан.

„Осећам се узбуђено и привилеговано што играм у новом делу током доба короне, јер ми овај вид бекства из реалности никада у каријери није оволико пријао. Велика радост и забава су нам били присутни на пробама, и према мом дужем искуству до сада, увек се испоставило да та представа буде успешна, када се ми у процесу рада веселимо“, истакао је Ђорђевић.

Глумац Зоран Ћосић је приметио да је у представи присутан велики степен креативног ентузијазма, који се није потрошио, што је на неки начин одбрана глумачког позива у овом тешком периоду пандемије.

Редитељ Завишић потписује још сценографију и светло, а у ауторској екипи су и костимографкиње Бојана Никитовић и Суна Kажић, композиторка Ања Ђорђевић и драматуршкиња Христина Митић.

У уметничком тиму су и Љиљана Мркић Поповић (сценски говор), Тамара Пјевић (сценски покрет), Немања Константиновић и Милорад Јовановић (продуценти), Филип Д. Микић (видео рад), Растислав Ћопић (асистент редитеља), Јасна Сарамандић и Марија Мандић (асистенти сценографа), Сања Угринић Мимица (инспицијент), Даница Стевановић и Марија Недељков (суфлери), Урош Јовановић (интернационална пракса, дизајн звука) и Милица Топаловић (продуцент на пракси).

У тиму је и редитељка Јулија Леваи као „десна рука“ Завишићу, као учесник у програму Уметничке резиденције Европске позоришне конвенције (ЕТЦ) у оквиру програма ENGAGE који је суфинансиран средствима из програма Креативна Европа Европске Уније.