Posle 54. Međunarodnog salona automobila i 13. Međunarodnog sajma motocikala: Dosad najbolji

Posle 54. Međunarodnog salona automobila i 13. Međunarodnog sajma motocikala: Dosad najbolji

02/04/2019 Off By BERB

Stevo Batić

Po zatvaranju kapija 54. Međunarodnog salona automobila (član OICA – Međunarodne asocijacije proizvođača motornih vozila) i 13. Međunarodnog sajma motocikala, skutera, kvadova i opreme “Motopassion”, zadovoljstvo učinjenim i prikazanim iskazali su i organizatori, i poslovni partneri, i izlagači i drugi komercijalni učesnici, i privrednici, uvoznici i distributeri, i gosti i posetioci.

 

Ova nominalno desetodnevna manifestacija, koja je sa “novinarskim danom” ali i “novinarskim slalomom”, koji su joj prethodili, u suštini trajala punih 15 dana, ocenjena je kao jedan od najuspešnijih sajmova automobila u poslednje dve decenije. Kroz kapije Beogradskog sajma prošlo je – 140.819 posetilaca, što govori o izuzetnom interesovanju za ovaj, u tom vremenskom intervalu, najveći auto-moto događaj u svetu.

Ove godine je, pod sloganom “U RETROvizoru”, ova najveća i najreprezentativnija regionalna privredno-sajamska manifestacija u oblasti auto-moto industrije, okupila više od 400 izlagača iz 32 zemlje. U okviru Salona predstavilo se 36 automobilskih brendova i 11 brendova proizvođača lakih privrednih vozila. Od tog broja 26 brendova je ponudilo 48 premijera, a 15 brendova je predstavilo 32 noviteta ili inovativna, redizajnirana rešenja.

Pod sloganom “Vidimo puteve kojima još nismo prošli”, “Motopassion” je okupio 36 brendova, a od tog broja 23 brenda su organizovala 50 premijernih nastupa u sektoru motocikala, kvadova, skutera ili električnih bicikala. Svi oni su mesto pod sajamskim suncem našli u sedam hala Beogradskog sajma, na oko 37.000 kvm izložbenog prostora.

Tako se na izlagačkim štandovima Beogradskog sajma našlo ukupno oko 400 “eksponata” iz kategorije automobila i lakih privrednih vozila, te na sajmu “Motopassion”, u hali 2C, oko 200 najrazličitijih modela vozila sa dva, tri ili četiri točka.

Nije iznenađenje nego tradicija da najveću pažnju posetilaca privuku ekskluzivni automobili iz premium segmenta. Ovog puta bilo ih je, čini se, i više nego ranije, a predvodili su ih Rolls Royce “Cullinan”, prvi SUV model ovog luksuznog brenda, Ferrari “Portofino”, Bentley “Continental” GT W12, Porsche 911 4S “Carrera”, Mercedes-Benzov “Maybach”, BMW-ovi X7, najveći član porodice X, i potpuno električni i3 sa unapređenom baterijom, prvi električni Jaguar I-Pace, evropski automobil godine, i Range Rover Evoque, evropska premijera. Škoda je u Beograd donela i Vision E, koncept koji predstavlja prvi potpuno električni automobil u istoriji ovog brenda. Od Audija, preko Nissana i Toyote, do Hyundaia ili Peugeota, nije bilo proizvođača koji u toj kategoriji nije imao iznenađenje za posetioce.

Najekskluzivnije i najskuplje modele većine brendova i kategorija nestrpljiviji i platežno sposobniji kupci uspeli su da “ugrabe” ili rezervišu već prvih dana, čak i prvih sati sajma.

Za zvezdu ovogodišnjeg Salona – Rolls Royce “Cullinan”, čija je vrednost sa PDV-om oko 315 hiljada evra (a sa neizbežnom “personalizacijom” i do 500.000) – bilo je više zainteresovanih, ali ovom prilikom – nije bio na prodaju. Odmah su prodati “Bentley” (za oko 270.000 evra, sa PDV-om), “Porsche” za oko 200.000, Ferrari za oko 270.000… Već prvog dana prodati su, na primer, i Mercedes AMG GTR (osnovna cena, bez PDV-a – 180.781 evra), BMW 750 li (181.000), BMW M5 Competition (175.000), Mercedes GT 63 S (171.940), Range Rover (160.000), BMW 850i (154.000), Mercedes G 63 AMG (151.398), BMW 850i X Drive (147.604), Mercedes “Maybach” (194.000), BMW X7 x Drive (136.000). Sve ove cene odnose se na osnovne modele, izražene su bez PDV-a i bez ijednog dodatnog zahteva kupca. Prosečna vrednost, sa PDV-om, a da se i ne govori o dodatnim zahtevima, uveliko prelazi 200.000 evra. Nisu svi izlagači bili voljni da “odaju” svoje hitre ekskluzivne kupce i poslove pa je ovo samo delić onoga što su mediji uspeli da “iščačkaju”.

Nisu bez šansi bili ni potencijalni kupci skromnijih finansijskih mogućnosti, oni koji su preferirali automobile sa cenom 10-15 hiljada evra, a koji su, inače, najčešće bili meta kupaca. Odličan izbor automobila sa tog kraja cenovnika uokvirio je najjeftiniji automobil na sajmu, Dacia “Sandero”, koji je koštao 8.290 evra, dok je, na primer, Fiat “Panda” mogao da se kupi za 500 evra više.♦