MSUB: Kustoski kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“

MSUB: Kustoski kurs „Šta kustosiranje može/treba da bude?“

06/11/2018 Off By BERB

 

U saradnji sa beogradskim Muzejom savremene umetnosti u četvrtak 8. novembra u 18 časova biće održano sedmo predavanje, u okviru serije javnih predavanja koje organizuje Šta kustosiranje može održaće Ivet Ćurlin – članice kustoskog kolektiva „Što, kako i za koga“ (What, How & for Whom / WHW).

 

Serija javnih predavanja zamišljena je da pruži uvid u nove i drugačije perspektive u teoriji i praksi osmišljavanja izložbe.

Na predavanju Ivet Ćurlin koje je naslovljeno Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) biće predstavljen rad kustoskog kolektiva WHW kroz nekoliko kustoskih projekata koji se bave neprekidnim uobličavanjem odnosa između umetničke i kulturne produkcije, autorstva, sakupljanja, istorije, postavke i politike. Kao i potrebom da se osnuje novi dugoročni projekat – edukativni program za mlade umetnike i umetnice pod nazivom „WHW Akademija“. Fokus predavanja biće projekat Janje moje malo (Sve što vidimo moglo bi biti i drugačije) koje je WHW pripremio zajedno sa Katrin Romberg. Nakon šest izložbenih epizoda, koje su održane od novembra 2016. do maja 2017. godine u nezavisnim umetničkim prostorima, ateljeima umetnika i privatnim stanovima u Zagrebu, epilog projekta je postavljen u The Showroom-u u Londonu u saradnji sa Emili Petik. Baziran na umetničkoj kolekciji Kontakt Erste grupe, koja poseduje seminalne radove umetnika iz centralne, istočne i jugoistočne Evrope od šezdesetih godina prošlog veka do danas, projekat upoređuje najvažnija dela iz kolekcije sa istorijskim i savremenim delima da bi preispitao ključne teme u kolekciji, poput radikalnih utopija, ličnosti umetnika disidenta, odnosa između pola i roda, političke subjektivnosti i angažmana, i statusa javnog prostora.

Projekat, koji je nazvan po radu hrvatskog umetnika Mladena Stilinovića (1947-2016), inspirisan je njegovim doživotnim antisistematskim umetničkim pristupom, koji je tražio veću autonomiju umetničke produkcije. Njegova umetnička praksa koja se šaljivo podudarala sa kompleksnim temama ideologije, rada, novca, bola i siromaštva, inspirisala je brojne projekte WHW-a.

Inače Ivet Ćurlin je članica kustoskog kolektiva „Što, kako i za koga“ (What, How & for Whom / WHW), osnovanog 1999. godine sa sedištem u Zagrebu i Berlinu. Pored Ivet, WHW čine kustoskinje Ana Dević, Nataša Ilić i Sabina Sabolović, kao i dizajner i publicista Dejan Kršić. WHW se bavi raznolikom produkcijom – izložbama i izdavačkom delatnošću, kao i rukovodstvom Galerije Nova u Zagrebu. Od prve izložbe u Zagrebu 2000. godine pod naslovom Što, kako i za koga, povodom 152. godišnjice Komunističkog manifesta, WHW je kurirao brojne međunarodne projekte, među kojima su Collective Creativity, Kunsthalle Fridericianum, Kasel, 2005; 11. Bijenale u Istanbulu, What Keeps Mankind Alive?, Istanbul, 2009; One Needs to Live Self- konfidently…Watching, Paviljon Hrvatske na 54. Bijenalu u Veneciji, 2011.
Kustoski kurs i seriju javnih predavanja inicirala Biljana Ćirić u saradnji sa Supervizuelnom.

Generalni pokrovitelj: Wiener Städtische; partneri projekta: Muzej savremene umetnosti Beograd, Evropski centar za kulturu i debatu – Grad, EVA International – Bijenale savremene umetnosti u Irskoj, Fondacija „Novi Sad 2021 – Evropska prestonica kulture“ i Muzej Zepter.

Projekat su podržali: Gete institut u Beogradu, Italijanski kulturni institut u Beogradu, Ambasada Švedske, Ambasada Kraljevine Holandije, Ambasada Irske u Grčkoj, Ambasada Republike Indonezije u Beogradu, EU Info Centar, Mondriaan fund, Pro Helvetia; galerije Eugster || Belgrade, HESTIA Art Residency & Exhibitions Bureau, Centar za promociju nauke, Zepter Hotel, Royal Inn Hotel i CAR:GO. Medijski partneri projekta: EUNIC Srbija i RTS3(Press MSUB).♦