Svečano: Obilaznica oko Bograda gotova 2021. godine

Svečano: Obilaznica oko Bograda gotova 2021. godine

24/07/2018 Off By BERB

Ranka Čičak

Danas su, na obilaznici oko Beograda, počeli radovi na izgradnji leve trake autoputa od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica, i na obe trake do Bubanj Potoka. Ukupna dužina puta je 19,5 kilometara.

 

Foto: Lola Đorđević

Početku radova pored predsednika Aleksandra Vučića prisustvovali su , ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić i ambasadori Kine i Azerbejdžana Li Mančang i Eldar Hasanov.

Vučić je rekao će izgradnja koštati 207 miliona evra. Od njih će 85 odsto doći iz kredita kineske Eksim banke, a 15 procenata iz budžeta Srbije.

Put će graditi kineska kompanija „Pauer konstrakšn korporejšn ov Čajna“, a podizvođač je azerbejdžanski „Azvirt“. I sve će biti gotovo, kako je obećano i dogovoreno do 20. jula 2021. godine.

U svom obraćanju prisutniman Vučić je poručio da će se ponositi činjenicom da će u „njegovo vreme“ biti sagrađeno više kilometara autoputa nego u vreme Josipa Broza Tita „i svih njegovih naslednika“.

Rekao je i da će do kraja godine biti završena 103 kilometra autoputa od Obrenovca do Čačka. Još je rekao da će do kraja godine biti završen autuput kroz Grdeličku klisuru prema Makedoniji, kao i krak od Niša ka bugarskoj granici. Pohvalio se da je sve to finansirano glavnom iz sopstvenih sredstava, i to zahvaljujući “pametne finansijske politike“.
Nije preskočio tradicionalno najavljivanje povećanja plata. Rekao je da će se sve to dogoditi zbog, već pominjane, pametne finansijske politike. Tako je prosečna plata u Srbiji u maju bila 426 evra a da se očekuje da će pre kraja godine biti 470 evra, što je „ozbiljno više“ nego u svim državama u regionu, osim Crne Gore, čijem proseku se približavamo.

Naglasio je da uskoro moraju da se završe „važni dogovori“ ministarstava saobraćaja i finansija za „Moravski koridor“ od Preljine do Pojata, kao i utvrdi način finaniranja autoputeva od Požege prema granicama sa Crnom Gorom i Bosnom i Hercegovinom.

Obratila se i Zorana Mihajlović čiji je resor izgradnja autostrada. Rekla je da, otkako su pre nekoliko godina počeli da intenzivno grade autoputeve kroz Srbiju, kroz Srbiju prošlo 20 miliona automobila više.

Tu je bio i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić. Za njega je ova obilaznica „deo vizije“ i osnovni pravac razvoja grada, pored spuštanja na reke i izmeštanja industrijskih zona na obode.♦