Otputovali u Vašington na Olimpijadi u robotici

Otputovali u Vašington na Olimpijadi u robotici

14/07/2017 Off By

 

Bojana Zinaić

Predstavnici Srbije otputovali su jutros u Vašington, na prvoj Olimpijadi u robotici. Olimpijada robotike okuplja više od 160 zemalja širom sveta. Timove će predstavljati po sedam učenika i mentor. Srpski tim čine Vladana Joksimović, Teodora Golubović i Lazar Švraka iz privatne beogradske gimnazije Kreativno pero, Dalibor Naspalić, Ilija Grk i Matija Đurović, učenici srpske gimnazije Nikola Tesla iz Budimpešte i Filip Starčević iz Dvanaeste beogradske gimnazije. Mentor srpskog tima je Vuk Vujović, nastavnik programiranja u gimnaziji Kreativno pero.

Vuk Vujović je izjavio da su od Internacionalnog FIRST Komiteta (FIRST Global), koji organizuje ovo takmičenje, poziv za učešće dobili u decembru 2016. godine. Članovi srpskog tima na pripremi robota radili su protekla četiri meseca.
Ovogodišnja tema Olimpijade robotike je čista voda. Svi timovi su iz SAD-a dobili iste delove od kojih je trebalo da sastave robota koji će učestvovati u igri skupljanja crvenih i plavih loptica koje predstavljaju čistu i zagađenu vodu.
“Za naše učenike veoma je značajno učešće na Olimpijadi, jer se prvi put susreću s izradom i programiranjem robota. Pored toga, imaće priliku da upoznaju druge kulture i drugu decu i da vide kako oni uče, šta rade u školi i koje su im vanškolske aktivnosti”, istakao je Vujović.
Više od milijardu ljudi nema pristup čistoj vodi, a više od polovine njih su deca i to je osnovni motiv ovog takmičenja. Zbog nedostatka pristupa pitke vode umre više ljudi godišnje nego u ratovima. Za rešavanje ovog globalnog problema s vodom potrebno je mnogo više od najboljih inženjerskih umova naše ere. To zahteva potpuno novu generaciju tehnologije i iskusnih budućih lidera koji će dati rešenje.
Cilj Olimpijade je jačanje svesti o važnosti STEM karijere, kao dugoročne opcije za budućnost mladih ljudi i pružanje podrške interkulturalnoj saradnji i razmenama. STEM je kurikulum temeljen na ideji obrazovanja u četiri specifične discipline – nauka, tehnologija, inženjerstvo i matematika, kroz interdisciplinarni pristup. Naime, umesto da se navedene četiri discipline istražuju zasebno i budu odvojeni predmeti, STEM ih integriše u jedinstvenu paradigmu učenja i istraživanja.♦