Zorana Mihajlović: naplatna rampa Vrčin startuje 10. maja
28/03/2017
Neće više biti onakvih gužvi kakve si pamtimo. Radiće 23 trake. Planiramo da bude 12 traka za elektronsku naplatu. Kad sve bude gotovo, počinje demontaža stare naplatne rampe na Bubanj Potoku
Ranka Čičak
NOVA naplatna rampa na ulazu u Beograd kod Vrčina počinje s radom 10. maja. Danas su završne radove posetili ministarka saobraćaja, Zorana Mihajlović i v.d. direktora Putevi Srbije, Zoran Drobnjak.
Zadovoljni su kvalitetom radova i poštovanjem rokova. Zorana Mihajlović kaže da je za našu zemlju važno što će propusna moć ove naplatne rampe biti za 30 posto veća:
– Evo nas pred letnjom sezonom. Neće više biti onakvih gužvi kakve si pamtimo. Radiće 23 trake. Planiramo da bude 12 traka za elektronsku naplatu. Kad sve bude gotovo, počinje demontaža stare naplatne rampe na Bubanj Potoku. Za Beograd je dobro da nema tik uz sam grad naplatnu rampu, nego malo dalje. Na Koridoru 10 završavamo besplatni vaj faj uređaj. Imaćemo modernu naplatnu rampu. Ove godine završavamo i Batrovce i ulaz u Srbiju. Da dočekamo spremni pojačan saobraćaj. Putevi Srbije treba da dovrše i SOS telefone. Mislim da ih još nema jedino naš autoput. Uvesti ćemo mesta za punjenje automobila na struju. Kroz ovaj naš Koridor 10 treba da prolazi pola Evrope, ljudi iz raznih delova sveta.
Direktor Drobnjak je rekao da je stara rampa Bubanj Potok imala samo 14 prolaza:
-Nova naplatnu stanicu nismo radili radi IKEE, kako se za ulaz u IKEU ne bi plaćala putarina. Radili smo je zato što se stara rampa morala izmestiti zbog buduće petlje autoputa ka Pančevu. Raspisan je tender i do prvog maja ćemo izabrati izvođača za rušenje stare naplatne rampe.
Na pitanje šta preporučuje Drobnjaka za novi mandat direktora odgovorila je Zorana Mihajlović:
-Vlada je donela odluku da se raspišu konkursi za sva javna preduzeća. Komisija Vlade će određivati direktore. Pošto se često pominje Drobnjak, mogu vam reći kao resorni ministar da se s njim čujem bar 10 puta dnevno. Od toga sam bar 7 puta ja ljuta. Ali je činjenica da na kraju dana, ili na kraju meseca ja imam završen posao. Činjenica je da ima nekih drugih direktora, koji se ni na telefon ne javljaju. Niko iz Ministarstva saobraćaja nije u komisiji Vlade, koja odlučuje. Tu je Ministarstvo privrede. Kandidati će raditi testove, a meriće se i njihov dosadašnji rad.
Ministarka kaže da je potrebno na gradilištima raditi i subotom i nedeljom:
-Srbija je, na žalost u proteklih deset godina imala često prazna sva gradilista i na Koridoru 10 i na Koridoru 11.
O nefakturisanih 13 remontovanih vagona ministarka kaže da nije znala o tom problemu iz vremena bivše vlade:
-Ministarstvo je 2012 godine vodio Mlađan Dinkić i treba proveriti dogovore koji su pravljeni. I policija radi na tome. Neka rade. Sve dugove koje imaju železnice Srbije mi redovno plaćamo, a stare takođe. Ako je bilo ko oštećen verujem da treba istražiti.
Radove na naplatnoj rami izvodili su Vojvodina put Pančevo, beogradski ŠTRABAG i PZP Zaječar. Sve je koštalo 1 milijardu 746 miliona dinara. Svakog dana radilo je po 150 radnika. ♦