Počeo Četrnaesti Beogradski festival igre predstavom Baleta BC iz Vankuvera
25/03/2017
Danas je na konferenciji za štampu Aja Jung novinarima predstavila koreografa Damijena Žalea, koji je lično stigao u Beograd, da pogleda kako će škotski plesni teatar Dandi prikazati njegov rad na baletu Jama
Ranka Čičak
-DA se ovaj događaj desio negde na drugom mestu, van naše avlije, bio bi više cenjen i zaštićen- rekla je Aja Jung sinoć na otvaranju Četrnaestog Beogradskog festivala igre.
To je tačno, zato što je ova manifestacija dokazala da može da održi toliko dugu tradiciju i što je dugoročno Beograd pretvorila u centar baletskog sveta i sinonim za mesto gde dolaze najbolji na svetu.
Festival je u Sava centru svečano otvorio direktor teatra San Paolodi Napoli, Đuzepe Bujoni. U prvim redovima sedeli su mnogi srpski rukovodioci, a i ambasadori svih zemalja čiji baleti nastupaju. Aja se zahvalila na podršci Ministarstva kulture, a i gradu Beogradu, svim ambasadama, Delegaciji EU, a i mnogobrojnim sponzorima, kojih je sve više, jer ovaj festival znači za njih siguran marketing.
Sinoć je nastupio Balet BC iz Vankuvera u koreografiji Kristal Pajt i po muzici nekoliko Bramsovih sonata za čelo i klavir. Kao igračica, Kristal Pajt je bila članica Baleta Britanske Kolumbije i Baleta Frankfurt Vilijama Forsajta. Koreografijom je počela da se bavi 1990 godine. Stvorila je više od 40 radova i dobila najveća svetska priznanja.
Danas je na konferenciji za štampu Aja Jung novinarima predstavila koreografa Damijena Žalea, koji je lično stigao u Beograd, da pogleda kako će škotski plesni teatar Dandi prikazati njegov rad na baletu Jama. Ovaj balet istražuje mitologiju paganskih rituala i osmišljen je za igrače Škotskog plesnog teatra. Žale je francusko belgijski slobodni koreograf, koji je ceo svet zapanjio originalnim postavkama. Još se priča o njegovoj radikalnoj postavci Bolera sa Marijom Abramović u pariskoj Operi. Danas je novinarima govorio o slobodi pokreta. Rekao je da je inspirisan planinama, naročito onim u blizini Fukošime:
-Tu imaju ritual slavljenja planine kao majke i kao groba.To je nešto što me podseća na Dantea i šetanja duše po krugovima u paklu. Na ovom delu mi je saradnik Žan Pol Espanja, dizajner koji ima indonežanski duh i oseća planine kao ja. Marina Abramović je moja omiljena saradnica i sa njom sam postgigao velike uspehe. Nije bilo lako uskladiti se s Marinom. Ona insistira na izražavanju bola i izdržljivosti ljudskog tela . Zajedno smo snimili i film, čija je tema predstava koju ćete sutra videti. Marina je u filmu narator i govori o planini. Ja bih dodao da je ona planina.
Marina neće doći u Beograd. Kažu da je to iz političkih razloga. Možda bi i došla, kada festivalu ne bi prisustvovali politički rukovodioci.♦