LSV: Da li će i zašto vozači plaćati nove registarske tablice?

LSV: Da li će i zašto vozači plaćati nove registarske tablice?

23/01/2017 Off By

Ukoliko je to tačno, MUP je dužan da i to objasni, s obzirom na činjenicu da saobraćajna policija u Republici Srbiji koristi radare američkih proizvođača, a registarske tablice se u SAD, kao i u mnogim evropskim državama, izdaju samo jednom


 

GENERALNI sekretar LSV Bojan Kostreš poziva Ministarstvo unutrašnjih poslova i sve nadležne u Srbiji da jasno odgovore da li je tačno da će vozači u Republici Srbiji uskoro morati da plaćaju izradu novih registarskih tablica i saobraćajnih dozvola.

„Pojedini mediji izveštavaju da će vozači nove registarske tablice i saobraćajne dozvole plaćati zbog isticanja garantnog roka folija koja olakšava rad radara.

Ukoliko je to tačno, MUP je dužan da i to objasni, s obzirom na činjenicu da saobraćajna policija u Republici Srbiji koristi radare američkih proizvođača, a registarske tablice se u SAD, kao i u mnogim evropskim državama, izdaju samo jednom.

Pored brojnih akciza kojima pune republički budžet svakom litrom goriva, vozači su nedavno suočeni sa višim putarinama, a prema nekim najavama Nacrt zakona o bezbednosti saobraćaja predviđa drastično povećanje čitavog niza kazni“, navodi Kostreš i dodaje da je činjenica da treba puno raditi na povećanju bezbednosti saobraćaja, naročito kada je reč o zaštiti dece. Činjenica je, međutim, i to da je sveukupna državna politika za unapređenje bezbednosti drumskog saobraćaja sve češćom promenom propisa i sve žešćom kaznenom politikom, svedena isključivo na „disciplinovanje“ učesnika u saobraćaju, što se ujedno pokazalo i kao zgodan način da se dopuni opštinska i državna kasa.

Činjenica je i da za efikasnu kaznenu politiku uopšte nije od značaja visina kazne, već njena izvesnost, koje ne može biti dok se negira korupcija u policiji i sudovima i dok država u ovom segmentu reaguje stihijski.

Za cenu koju plaćaju svakoga dana, vozači u Srbiji zaslužuju da se pitanjem bezbednosti učesnika u saobraćaju država bavi znatno ozbiljnije.

Bezbednost saobraćaja podiže se stalnom edukacijom i intenzivnom regulacijom saobraćaja, a ne samo kontrolom i represijom koja se iz godine u godinu pooštrava“.♦