MSU: međunarodna izložba Dogodilo se sutra

MSU: međunarodna izložba Dogodilo se sutra

07/11/2016 Off By

 

U petak, 11. novembra sa početkom u 18 časova, u Salonu MSUB održaće će se razgovor sa umetnicima Jacekom Malinovskim i Asafom Gruberom, koji će voditi Magda Kardaš, kustos Zaheta – Nacionalne umetničke galerije iz Varšave i Una Popović


BEOGRAD.- Muzej savremene umetnosti u sredu, 9. novembra sa početkom od 19 časova prirediće međunarodnu izložbu Dogodilo se sutra u Salonu muzeja savremene umetnosti (Pariska14).  Autor postavke je kustos  Una Popović..
U petak, 11. novembra sa početkom u 18 časova, u Salonu MSUB održaće će se razgovor sa umetnicima Jacekom Malinovskim i Asafom Gruberom, koji će voditi Magda Kardaš, kustos Zaheta – Nacionalne umetničke galerije iz Varšave i Una Popović.
Međunarodna izložba pod nazivom Dogodilo se sutra rezultat je saradnje Muzeja savremene umetnosti i Zaheta Nacionalne umetničke galerije iz Varšave. Saradnja podrazumeva realizaciju dve izložbe, prve u Salonu Muzeja savremene umetnosti i druge u izložbenom prostoru Zaheta galerije (Zachęta Project Room / Miejsce Projektów Zachęty) koja će se održati sledeće godine. Izložbe se konceptualno razlikuju i podrazumevaju kustosko istraživanje strane umetničke scene i uočavanje umetničkih i produkcionih posebnosti.

Uz savremene poljske umetnike, koji u velikoj meri stvaraju u mediju filma i izvode kompleksne umetničke radove koji se mogu opisati i kao slojevite orkestracije različitih elemenata i značenja – Agnješku Polsku, Karolinu Breguu, Jaceka Malinovskog i nemačkog autora Asafa Grubera, na izložbi će se predstaviti i dobro znani domaći umetnik Dušan Otašević objektima iz  serijala o Izložba Dogodilo se sutra ima nameru da predstavi umetničku fikciju, moguću nelogičnost u događaju, odnosno fikciju koja u osnovi ima realističku naraciju i izgled, kako i sama jezička sintaksta u naslovu govori. Postavka teži da interpretira žanr kao što je pseudodokument u umetnosti. Predstavljeni radovi na zanimljiv i intrigantan način bave se studijama dokumentarnog, propituju razlike između realnog i nalik realnom, ugrađujući konceptualne postupke i ličnu imaginaciju u određene prostorne i vremenske narative. Pored samih priča koje prenose, priča o ljudima, gradovima, prostorima, u fokusu je i izvedba, stilski i likovni jezik za kojim umetnici posežu da bi dočarali stvarno – od kompleksnog filma, do kućnog videa, animacije i realnog objekta.
Uz savremene poljske umetnike, koji u velikoj meri stvaraju u mediju filma i izvode kompleksne umetničke radove koji se mogu opisati i kao slojevite orkestracije različitih elemenata i značenja – Agnješku Polsku, Karolinu Breguu, Jaceka Malinovskog i nemačkog autora Asafa Grubera, na izložbi će se predstaviti i dobro znani domaći umetnik Dušan Otašević objektima iz  serijala o Iliji Dimiću. Jedinstven koncept o Iliji Dimiću „geniju i idealnom umetniku“, njegovu živopisnu biografiju zajedno su osmislili Dušan Otašević i Branko Vučićević, ugledni filmski teoretičar, kritičar i scenarista. Materijalizovani i „rekonstruisani“ objekti Ilije Dimića, inspirisani retorikom prošlosti i avangardnih stilova, između ostalog fino prožimaju i otelotvoruju predmet fokusa većine izloženih filmskih radova. Tematika kojom se izloženi radovi bave, između ostalog su pitanja umetničke produkcije, istorije umetnosti, pozicije umetnika, kulturne politike i institucionalnog angažmana.
Narativni video radovi Jaceka Malinovskog, složene fikcije o savremenim socijalnim i političkim pitanjima, slede opšta pravila dokumentarnog filma, kao što su objektivizam ili emotivna uzdržanost, igrajući igru sa gledaocima, često ih zbunjujući. Agnješka Polska u radu Korektivne vežbe koristi fotografije iz starih medicinskih knjiga i ovu arhivsku građu „stavlja u pokret“, pravi animirani film, koji niskom rezolucijom i blagom zamagljenosti, čini se kao stari dokumentarac. Inscenirani dokumentarac Karoline Bregue, Strah od vatre, govori o seriji požara koji su pogodili imaginarni severnoevropski grad i grupi respektabilnih istoričara umetnosti koji su ubeđeni da redovni razorni požari koji uništavaju muzejske zbirke omogućavaju mladim umetnicima da napreduju. Asaf Gruber se predstavlja radom The Right (2015), koji se kao deo kompleksnog projekta The Anonimity of the Night (Anonimnost noći)  usredsređuje na pitanja umetnosti i njenih institucija.
Muzej savremene umetnosti se zahvaljuje svim umetnicima i Kolekciji Trajković na ustupljenim radovima.(Press MSU)