Centar za nove medije: Tviteraši površni ili nekompetentni

Centar za nove medije: Tviteraši površni ili nekompetentni

24/04/2016 Off By

Analizirali smo 33.000 tvitova koji pominju partije. Negativan odnos prema partijama ima 54 posto, a prihvatljiv 32 posto. Samo 4 posto pokazuje bes, kaže Tatjana Vehovec


Ranka Čičak

CENTAR za nove medije napravio je detaljnu analizu o tviterašima u direktnoj komunikaciji sa strankama u ovoj izbornoj trci. O tome šta nam o političkom biću građana govori njihova aktivnost prema političarima na ovoj mreži, Tatjana Vehovec kaže:

– Analizirali smo 33.000 tvitova koji pominju partije. Negativan odnos prema partijama ima 54 posto, a prihvatljiv 32 posto. Samo 4 posto pokazuje bes. Oni koji su besni pokazali su i uzdržanost od glasanja. Dvadeset posto su razočarani.Jedanaest posto tviteraša piše razmišljajući samo o sadašnjem trenutku, a samo 4 posto daje svoju viziju budućnosti. To pokazuje da tviteraše ili ne zanima dublji politički dijalog, ili su nekompetentni deo društva.

Analiza je pokazala da čak 46 posto komunikacije tviteraša prema partijama se projektuje samo na njihove lidere. Oko 6 posto svih tvitova odnosi se na ekonomiju, 6 posto na medije, 1 posto na nauku i obrazovanje, a samo 0,3 posto na kulturu. Sve ostalo, recimo pravosuđe, poljoprivreda i drugo se uopšte ne pominje. ♦

KOLIKO PARA – TOLIKO MUZIKE

nmanjaNEMANJA NENADIĆ iz organizacije Transparentnost Srbija kaže da je manje novca za političke stranke iz budžeta uticalo i na skromniju kampanju pred ove izbore:

– Izbori se finansiraju iz javnih i privatnih izvora. Javni su društvena sredstva, a njih je iz budžeta ove godine bilo samo 580 miliona dinara.Pre dve godine bilo je znatno više. Ove godine je avans pred izbore, koji se deli u jednakim iznosima za sve liste iznosio samo 5 miliona dinara.Na prošlim izborima on je bio 8 miliona. Novac po jednom poslaniku posle izbora sada iznosi 1 milion 850 hiljada dinara, a pre dve godine je bio 2,6 miliona dinara. To je i uslovilo da kampanje budu jeftinije.♦