
У поштанском центру у Нишу стартовали роботи на сортирању пошиљака
17/05/2025Фото: Пошта/Игор Ђукановић
Пошта Србије пустила је у рад роботизовани систем за аутоматизовано сортирање пошиљака у главном поштанском центру у Нишу, који ће значајно
унапредити стандарде прераде пошиљака, услове рада запослених и квалитет пружања услуга корисницима.
Госте је поздравио Миљан Раичевић, директор Радне јединице „Ниш”, који је изразио задовољство због успешне имплементације пројекта. Рекао да ће поштански центар у Нишу наставити са проширењем капацитета и развојем логистичких услуга у складу са потребама растућег авио саобраћаја, чиме ће се и град Ниш и Пошта, још боље позиционирати на тржишту и мапи Републике Србије.
Заменик градоначелника Ниша Лука Гашевић похвалио је пројекат, који је, како је рекао, од значаја за модернизацију процеса, као и за град Ниш. Он је захвалио радницима на напорима које улажу у развој града.
Зоран Анђелковић, в.д. директора Поште Србије рекао је да је Пошта Србије доказала да прихвата нове технологије и да остаје посвећена модернизацији и развоју регионалних и локалних логистичких центара, повећању њихових капацитета и побољшању перформанси.
„Поред техничке и технолошке модернизације инвестирањем у роботску подршку, следеће што планирамо у Нишу је проширење капацитета за технолошке процесе, док ће центар убрзо добити и соларне панеле и бити потпуно опремљен,
високофункционалан и самоодржив. Имаће све предуслове да у потпуности одговори на захтеве великих корисника, највећих интернет продаваца, који испостављају захтеве за аутоматизованом прерадом пошиљака и кратким роковима уручења, као и да испрати карго саобраћај који се убрзано развија у овом граду”, рекао је директор Анђелковић.
Поштански центар у Нишу, површине 4.500 квадратних метара, најзначајнији је за прихват и прераду пошиљака за подручје југа и југоистока Србије. Поред регионалних поштанско-логистичких центра у Београду, Новом Саду и Нишу, роботски
систем за аутоматизовано сортирање пошиљака Пошта Србије обезбедила је у Крагујевцу и у припреми је у Краљеву, где су, такође, забележени трендови раста физичког обима пошиљака.
,,Аутоматизација и роботска подршка предуслови су за унапређење постојећих и креирање нових сервиса, као и за повећање квалитета услуга које пружамо корисницима сталним повећањем поузданости, брзине преноса и скраћивањем рокова
уручења. Побољшавају услове рада запослених, олакшавају и убрзавају њихов рад. То је неопходно за развој Поште Србије, како би очувала поверењe државе, грађана и корисника у стабилну, сигурну и модерну поштанску мрежу и услуге високог
квалитета”, закључио је Анђелковић.
Догађају су присуствовали представници Града Ниша, Нишавског управног округа и великих компанија, пословодство Поште Србије и директори радних јединица.
Гости су имали прилику да обиђу, тестирају рад и сагледају процес роботизоване прераде пошиљака у технолошком простору поштанског центра.