Утврђене смернице за оцењивање ученика у условима измењене организације рада школа

Утврђене смернице за оцењивање ученика у условима измењене организације рада школа

08/05/2025 0 By BERB

Министарство просвете упутило је данас допис школама са смерницама за оцењивање ученика у условима измењене организације рада школа због надокнаде наставе.

 

Како се наводи, у плановима надокнаде који достављају школе предвиђена су различита организациона решења и активности у настави, као и подршка ученицима током учења.

Министарство подсећа да је омогућен продужетак другог полугодишта школске 2024/2025. године, због чега је важно да се у континуитету прати напредовање ученика, што је основ за оцењивање и закључивање оцена.

Приликом одлучивања о томе да ли и коју оцену могу дати ученику, наставници би требало да имају у виду, осим мерљивих образовних резултата, и показано залагање за учење, напор који ученици улажу, уз уважавање свих ограничења и последица дисконтинуитета у настави. Наводи се и да приликом оцењивања на крају другог полугодишта треба имати у виду и оцене ученика из првог полугодишта.

У циљу подршке наставницима у оцењивању, Министарство просвете предложило је и додатне начине праћења и вредновања рада ученика који могу бити ефикасни у условима надокнаде наставе и измењене организације образовно-васпитног рада.

Такође, у циљу што квалитетнијег процеса вредновања и оцењивања ученика, неопходно је да се на нивоу стручних већа у школи организују размене примера добре праксе у оцењивању у измењеним условима.

У допису Министарство подсећа наставнике на то да процес оцењивања треба да буде транспарентан, а свака оцена образложена ученику и родитељу, на начин који највише одговара успостављеној непосредној комуникацији и евиденцији.

Министарство просвете подржава напоре наставника који у отежаним условима рада школа доследно примењују принципе квалитетног оцењивања, водећи рачуна о објективности, као и најбољем интересу ученика.