Vožnja za Svetski dan bicikla 1. jun – Tvoja pedala, zdravlje, priroda!

Vožnja za Svetski dan bicikla 1. jun – Tvoja pedala, zdravlje, priroda!

30/05/2024 Off By BERB

Povodom obeležavanja Svetskog dana bicikla, UN Srbija, Ambasada Kraljevine Holandije i UG Ulice za bicikliste organizuju grupnu vožnju bicikla, u subotu, 1. juna 2024. od 11.30 časova, sa početkom u Pionirskom parku!

Ruta nas vodi kroz centar grada i Novi Beograd a završavamo na zelenom platou kod Kule Nebojša, gde ćemo organizovati piknik druženje pored Dunava. Pozivamo učesnike da nam se pridruže – bilo na gradskom, planinskom ili drumskom biciklu. Cilj manifestacije je da pokažemo da je bicikl najekološkije i najzdravije prevozno sredstvo!

Kako je motorni saobraćaj zaslužan za 80% komunalne buke, 20 % zagađenja PM česticama i azotnim oksidima i 25% emisije GHG, bicikl u svim ovim kategorijama ima skoro minimalan doprinos i čime je ujedno i najekološkije prevozno sredstvo! Kada je u pitanju potrošnja energije po glavi stanovnika, bicikl opet zauzima prvo mesto i ekonomičniji je čak i od pešačenja.

A kad na sve to dodamo i korist koju bicikl donosi našem zdravlju i rasterećenju zdravstevenog sistema, jasno je zašto ga razvijene zemlje promovišu i ulažu u razvoj ovog vida prevoza.

U događaju će učestvovati i predstavnici UN Srbija, Ambasade Kraljevine Holandije i UG Ulica za bicikliste.
Vidimo se u subotu! Dođite da zvonimo na sva zvonca i da pedalamo za naše zdravlje i prirodu!

Ruta: https://ridewithgps.com/routes/46816699

O biciklizmu i Svetskom danu bicikla

Generalna skupština Ujedinjenih nacija je 2018. godine proglasila 3. jun za Međunarodni dan bicikla, čime je prepoznala značaj ovog prevoznog sredstva i njegov doprinos postizanju Ciljeva održivog razvoja.

Međunarodni dani su prilika da se poveća informisanost o određenim pitanjima i da se pozove na akciju, i to je upravo ono što mi radimo ovom prilikom.

Bicikl se kao prevozno sredstvo koristi već više od 100 godina. U Holandiji, biciklizam je procvetao 70-ih godina kao odgovor lokalnih vlasti na naftnu krizu. Promena je počela otvaranjem ulica za bicikliste nedeljom u svim ulicama, a sada, 50 godina kasnije, broj biciklista u Holandiji premašuje 22 miliona.

Jedan od proverenih obrazaca za razvoj biciklizma kao prevoznog sredstva jeste razvijanje biciklističke infrastrukture u gradovima. Iako Beograd nije Amsterdam, jer je brdovit u odnosu na holandske ravnice, morfologija terena ne mora da bude prepreka.

Naime, od početka razvoja biciklističke infrastrukture u Holandiji, kao i pružanjem benificija biciklistima, vidi se jasan porast ovog nazdravijeg vida transporta u svakodnevnom životu.

Predrasuda da je bicikl prevozno sredstvo za siromašne je prevaziđena činjenicom da je bicikl najpopularnije prevozno sredstvo u najbogatijim državama Evrope.