Регистар административних поступака – све на једном месту

Регистар административних поступака – све на једном месту

27/09/2023 Off By BERB

Републички секретаријат за јавне политике (РСЈП), данас је организовао промоцију Портала Регистра административних поступака и 17 нових дигиталних услуга Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре (МГСИ) и Министарства унутрашњих послова (МУП).

 

Основна функција Регистра јесте да се на једном месту нађу све информације о свим поступцима које спроводи јавна управа, како би привреда и грађани остварили неко своје право или испунили неку обавезу.

Наиме, привредни субјекти и грађани ради остваривања неких својих права и испуњавања обавеза често не знају шта је све од документације неопходно да прикупе и од кога да прикупе, на који начин и коме да поднесу захтев, да ли постоји образац захтева, који износ таксе се плаћа и на који рачун, те није неуобичајено да од службеника на шалтерима добијају и различите информације у складу са интерним процедурама различитих филијала. Успостављањем овог Регистра и његовом пуном функционалношћy привредни субјекти и грађани ће управо све ове информације имати на једном месту, и на тај начин ће се олакшати њихово пословање и остваривање одређених права. И не само то, дигитализацијом административних поступака тј. услуга иде се корак даље, јер је омогућено корисницима да поједине услуге заврше из својих канцеларија односно од куће.

На Порталу Регистра тренутно је доступно више од 2800 поступака (2380 за привреду и више од 420 за грађане), у надлежности више од 100 органа јавне управе – изјавила је, током свог уводног обраћања, директорка Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић.

„Регистар административних поступака (РАП), потврда је стратешког опредељења Владе Републике Србије да омогући ефикасније и транспарентније пословно окружење, да јавну управу учини доступну свим грађанима, и да услуге јавне управе буду креиране баш по мери грађана и привреде. Регистар и његов јавно доступан портал, настали су као део Програма за поједностављење административних поступака и регулативе „е-ПАПИР“. У оквиру тог програма, укинут је 21 административни поступак, 393 административна поступка су оптимизована, чиме су остварене уштеде од преко 33 милиона евра на годишњем нивоу, а ниво административног оптерећења смањен са 3,26% на 2,95% БДП“, истакла је директорка РСЈП.

Немачка развојна сарадња кроз пројекат „Подршка реформи јавне управе у процесу приступања ЕУ“, који спроводи Немачка организација за међународну сарадњу ГИЗ, пружила је подршку развоју РАП портала за грађане на којем данас можемо пронаћи информације о више од 430 услуга из 89 органа јавне управе, истакла је директорка ГИЗ-а у Србији Даниела Функе.

Мирослав Алемпић, в.д. помоћника министра за друмски транспорт, путеве и безбедност саобраћаја у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, навео је да су 5 дигитализованих услуга прве дигиталне услуге овог министарства у области друмског транспорта.

„Услуге се односе на превоза путника у домаћем и међународном саобраћају и несумњиво ће олакшати обављање делатности свима који желе да добију, измене или одјаве лиценцу за аутобуску станицу, поднесу извештај о обављању међународног линијског превоза путника или доставe обавештење о привременој обустави или измени у одобреном међународном реду вожње“, рекао је Алемпић.
Миладин Ивановић, заменик начелника Управе за информационе технологије у Сектору за информационо-комуникационе технологије у Министарству унутрашњих послова, подсетио је да нових 12 дигиталних услуга МУП-а представљају наставак успешне сарадње тог министарства са РСЈП и Канцеларијом за информационе технологије и е-управу.

„12 нових дигиталних услуга у 4 различите области (заштита од пожара, обављање делатности приватног обезбеђења, остваривања слободе окупљања и права кретања и задржавања на граничном прелазу) олакшаће пословање и остваривање гарантованих слобода и права више од 56.000 корисника, те да ће уштеде остварене на тај начин износити преко 280.000 евра на годишњем нивоу“, истакао је он.

Јелена Спасић, самостални саветник за програмирање информационих система у Канцеларији за информационе технологије и електронску управу, указала је да је Канцеларија од свог оснивања 2017. године успоставила инфраструктуру која је неопходна за развој и пружање софистицираних електронских услуга и да подржава све велике пројекте у области дигитализације.

Захваљујући дигитализацији услуге јавне управе су сада брже и јефтиније, доступне у неколико једноставних корака:

• Корисник на Порталу еУправа попуњава електронски захтев, прилаже документацију и уколико услуга захтева финансијски издатак, врши електронско плаћање;
• Систем аутоматски приступа електронским регистрима и прибавља податке по службеној дужности који су неопходни у процесу одлучивања;
• Подносилац захтева редовно добија обавештења о могућим допунама документације и променама у статусу предмета;
• На крају, акт се доставља електронским путем у еСандуче подносиоца на Порталу еУправа и трајно је доступна кориснику и надлежним органима за све даље поступке.

Овај пројекат је само један од бројних пројеката за унапређење услуга у којима учествује Канцеларија за ИТ и еУправу. У наредном периоду очекујемо да реализацијом других пројеката и услуга допринесемо задовољству грађана и привреде еУправом.

Промоција портала организована је уз подршку пројекта немачко-српске развојне сарадње „Подршка реформи јавне управе у процесу приступања Европској унији“, који спроводи Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ).

Новим дигитализованим услугама МУП-а, можете приступити ОВДЕ.
Првим дигитализованим услуга МГСИ, можете приступити ОВДЕ.