Нова могућност повезивања привреде и електронске управе

Нова могућност повезивања привреде и електронске управе

20/06/2023 Off By BERB

Фото: Марина Јанчевић

 

Министар информисања и телекомуникација, Михаило Јовановић, заменик директора Канцеларије за ИТ и еУправу, Зоран Мишић и председник Извршног одбора Banca Intesa, Дарко Поповић, присуствовали су данас представљању нове услуге ове банке која путем својих апликација за мобилно и електронско банкарство омогућава једноставно повезивање са еУправом и доступност свих услуга јавне управе без одласка на шалтере.

 

Ова банка је прва банка на тржишту Србије која је у сарадњи са Канцеларијом за ИТ и еУправу омогућила дигитално издавање параметара за активацију мобилне апликације ConsentID која грађанима омогућава да постану еГрађани тј. да приступају Порталу еУправа највишим нивоом поузданости, да генеришу квалификовани електронски сертификат у клауду, као и да користе све услуге електронске управе и других државних портала.

Путем апликација за мобилно и електронско банкарство клијенти банке од сада могу да, у било ком тренутку, без одласка на шалтер банке или неког од регистрационих тела за издавање параметара за активацију ConsentID, постану еГрађани и да сами себи издају параметре и квалификовани електронски сертификат у клауду који им омогућава једноставније коришћење квалификованог електронског потписа на даљину као замене за својеручни потпис, као и обављање било које од електронских услуга које држава Србија нуди грађанима и привреди.

„За само 6 година успели смо да трансформишемо јавну управу у модеран, ефикасан, транспарентан и кориснички оријентисан сервис грађана захваљујући електронској управи. Наша мисија је била да грађанима и привреди омогућимо брже и ефикасније завршавање административних послова, пружајући им могућност да то учине са било ког места на Земљиној кугли и у времену које њима највише одговара. Захваљујући Националном порталу за електронску идентификацију eid.gov.rs , сада имамо скоро 2 милиона регистрованих еГрађана који успешно користе на стотине различитих електронских услуга преко Портала еУправа euprava.gov.rs и других државних портала. Такође, у просеку, дневно се региструје око 1.500 нових еГрађана, што је заиста велики успех. Значајан корак у напорима да постојеће услуге учинимо доступним и приступачним грађанима широм Србије потврђује сарадња Banca Intesa и Канцеларије за ИТ и еУправу.

Banca Intesa је постала прва банка у Србији која је својим клијентима омогућила да постану еГрађани без одласка на шалтере тј. издавање параметара за активацију мобилне апликације ConsentID. Надам се да ће и остале банке искористити ову нову могућност повезивања привреде и електронске управе“, изјавио је Михаило Јовановић, министар информисања и телекомуникација.

„Чињеница да је Banca Intesa постала прво и једино дигитално регистрационо тело за издавање параметара за активацију ConsentID још једном потврђује нашу позицију на челу листе водећих банака и технолошких иноватора на тржишту. Као важан корак на путу даљег развоја дигиталног екосистема банке и omnichannel концепта, ова услуга ће омогућити увођење беспапирног процеса у нашу пословну мрежу кроз дигитално потписивање уговора у експозитурама, проширење понуде производа који се могу уговарати путем дигиталних канала, повећање износа кредита који се већ сада могу реализовати дигиталним путем, као и виртуелну размену документације између клијента и банке, доносећи нове стандарде дигиталног банкарског пословања на тржиште и подстичући даљи развој дигиталног друштва у нашој земљи“, изјавио је Дарко Поповић, председник Извршног одбора Banca Intesa.

„Активацијом мобилне апликације ConsentID отвара се велики број могућности првенствено јер се овај начин пријаве изједначио са највишим нивоом поузданости. Активацијом ове апликације на мобилном телефону грађани и привреда могу да се пријаве на Портал еУправа, Портал АПР-а, Портал еЗдравље, Портал Моја средња школа, Портал Моја прва плата, као и на Портал есДневник. Корисници такође, сами себи могу издати квалификовани електронски сертификат у клауду са којим могу да обављају електронско потписивање докумената брзо и једноставно, уз помоћ мобилног уређаја, без ограничења у погледу места и времена, као и без инсталирања софтвера за коришћење потписа или поседовање читача смарт картице. Подсетићу вас да се параметри за активацију мобилне апликације ConsentID издају бесплатно како физичким одласком на више од 1000 шалтера широм Србије, а сада и по први пут издају се и дигиталним путем корисницима ове банке“, изјавио је Зоран Мишић, заменик директора Канцеларије за ИТ и еУправу.