MAU predstavlja novi vizuelni identitet

MAU predstavlja novi vizuelni identitet

24/04/2023 Off By BERB

Rešenje novog vizuelnog identiteta Muzeja afričke umetnosti (MAU) zasniva se na jednostavnoj i prepoznatljivoj, svedenoj geometrijskoj formi i šari koja je veoma prisutna u umetnostima zemalja Afrike, ali se može videti i u dizajnerskom rešenju prve muzejske stalne postavke. U pitanju je motiv cik-cak linije koja simbolizuje ritam, kretanje i tok života. Istovremeno u nemirnom ritmu i kontinuitetu, minimalistički, a opet moderna, dinamična cik-cak linija povezuje prošlo i buduće vreme i poziva na aktivno učešće.

 

Reflektujući misiju Muzeja i nastavljajući prethodno ustanovljene prakse, novim identitetom istovremeno upućujemo poziv na igru, uključivanje, učestvovanje, kao i dijalog, preplet ideja, iskustava i saznanja. Iz ovog motiva izvedena je tipografija akronima Muzeja afričke umetnosti, ujedno i novi prepoznatljiv, lako primenljiv i pamtljiv znak sačinjen od tri slova – MAU, što je naziv koji je u široj javnosti već uveliko prihvaćen i odomaćen.

U korespondenciji sa inicijalnom idejom stalne postavke i ne narušavajući njene osnovne forme u prostoru i dizajnu mobilijara koji datiraju od samog osnivanja muzeja, novi vizuelni identitet nas vodi u dalji razvoj, ohrabruje kretanje ka novim grafičkim i savremenim prostornim rešenjima i njihovoj primeni u godinama koje dolaze, a u kojima je predviđena kompletna rekonstrukcija i rekonceptualizacija MAU.

Idejno rešenje novog vizuelnog identiteta MAU osmislio je grafički studio „3 Oranges Design“, usklađujući ga sa projektom rekonstrukcije objekta po ideji arhitektonskog studija „N-Martin“, dok je razrada i implementacija vizuelnih elemenata ostvarena sa grafičkim studiom „Braća Burazeri“.