Srbija postaje železnički čvor regiona

Srbija postaje železnički čvor regiona

19/03/2023 Off By BERB

Foto: srbija.gov.rs

 

Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić izjavila je danas da su izgradnja brze pruge od Beograda do Novog Sada i voz „Soko“ više nego opravdali očekivanja građana, promenili naše navike i vratili železnicu u naš život.

Brnabić je u razgovoru za agenciju Tanjug u brzom vozu Soko“, čija se godišnjica prvog putovanja danas svečano obeležava, navela da se sa izgradnjom železničke infrastrukture nastavlja, te krajem sledeće godine valja očekivati završetak pruge od Beograda do Subotice, a planira se i izgradnja brze pruge ka Šidu i dalje prema Zagrebu i Italiji.

Ona je istakla da Srbija tako postaje svojevrsni železnički čvor i da je brza pruga BeogradNovi Sad jedan od naših najznačajnijih projekata poslednjih godina, navodeći da je protekle godine njom putovalo oko tri miliona ljudi.

Prema njenim rečima, železnički saobraćaj je nešto što će tek dobijati primat u godinama pred nama i dobro je što Srbija, pored auto-puteva i brzih saobraćajnica, radi i na izgradnji železnice.

Premijerka je prenela da radovi na deonici od Novog Sada do Subotice teku dobro i da se može očekivati da budu gotovi do kraja 2024, što su, kako je rekla, potvrdili i predstavnici kineske kompanije „China railway international co“, koji su ovih dana obišli pomenutu deonicu.

Železnički transport veoma dobro utiče i na životnu sredinu, jer je, kako je ukazala, samo kroz deonicu Beograd–Novi Sad u proteklih godinu dana smanjena emisija ugljen-dioksida u atmosferu za 250.000 kilograma.

Ona je, govoreći o početku izgradnje brze pruge od Beograda do Niša, rekla da je praktično već počela da se radi deonica Stalać–Đunis.

Brnabić je dodala da će za desetak dana razgovarati sa predstavnicima Evropske investicione banke koja će kroz kredit finansirati deo izgradnje, dok veliki deo novca, više od 600 miliona evra, dolazi iz bespovratnih sredstava Evropske unije.

Planiramo da modernizujemo stari putni pravac Beograd–Zagreb–Ljubljana i o tome se sada vode razgovori, predočila je ona i dodala da je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić razgovarao sa italijanskim partnerima da se i oni priključe tom projektu i da se praktično povežemo preko Kopra i Trsta sa Milanom.

Premijerka je precizirala da bi to podrazumevalo prvo izgradnju brze pruge od Beograda ka Šidu, koja bi zatim bila nastavljena prema Zagrebu, Ljubljani i Italiji.

Ona je prenela da Srbija trenutno pregovara sa kineskim partnerima o nabavci do pet novih kompozicija brzih vozova, objasnivši da su sredstva za garancije za ovu svrhu već predviđena u budžetu za 2023. godinu i da se radi na dodatnom usaglašavanju standarda, jer Srbija mora da poštuje evropske standarde.