Сарадњом државног и приватног сектора до ефикасније заштите потрошача

Сарадњом државног и приватног сектора до ефикасније заштите потрошача

14/03/2023 Off By BERB

Foto: MUST/Đ.K.

 

Министар унутрашње и спољне трговине Томислав Момировић изјавио је данас да су ангажовање привреде и успостављање партнерског односа са приватним сектором јасан показатељ да је ресорно министарство заједно са представницима привреде, који су учествовали у изради Закона о заштити потрошача, посвећени успостављању једног модерног и ефикасног система.

 

Момировић је, током уводног обраћања у оквиру „Лидл“ панел дискусије: Права потрошача-докле смо стигли и чему стремимо, изнео податак да је 2021. године, када није постојала обавеза трговца да учествује у вансудском решавању спора, било седам поступака у односу на 779 предлога за вођење поступка од јула 2022. године, када је активирана ИТ платформа за вансудско решавање потрошачког спора.

Министар је рекао да је ресорно министарство на тај начин помогло и дијалог две стране, а самим тим и веће поверење потрошача у приватни и јавни сектор и додао да то показују и подаци – решено је 495 предмета и то 181 предмет решен је тако што је закључен споразум између трговца и потрошача.

Момировић је напоменуо да је Одлуком Владе од 23. фебруара ове године образован и Национални савет за заштиту потрошача у чијем саставу су и представници Привредне коморе Србије као и друге институције што даје изузетну снагу да се укључи приватни сектор и поправи комуникација привреде и потрошача.

„Министарству у наредном периоду предстоје значајне активности на даљој изградњи ефикасног и умреженог система заштите потрошача, а међу приоритетима се издвајају – потреба за већим ангажовањем локалне самоуправе у систему заштите и увођење теме заштите потрошача у наставни план и програм школства“, закључио је министар Момировић на самом крају свог излагања и искористио прилику да захвали компанији „Лидл“ на препознавању улоге привреде у обезбеђивању високог нивоа заштите потрошача у Републици Србији.