Нове услуге МУП-а на порталу еУправа

Нове услуге МУП-а на порталу еУправа

30/01/2023 Off By BERB

Фото: Марина Јанчевић

 

Министар информисања и телекомуникација Михаило Јовановић, министар унутрашњих послова Братислав Гашић и в. д. директора Канцеларије за ИТ и еУправу Милан Латиновић присуствовали су данас пуштању нових електронских услуга Министарства унутрашњих послова – еДржављанство и еСагласност.

 

Уверење о држављанству које је до сада било један од најтраженијих докумената који су се издавали на шалтерима општина од данас се може поручити на Порталу еУправа и преузети у електронској форми у еСандучету или у папирној форми преко поште на кућној адреси.

Грађанима је од сада на располагању и седам нових електронских услуга МУП-а које омогућавају онлајн давање изјава или сагласности: Изјава/сагласност за издавање личне карте малолетном детету, држављанину Републике Србије, Изјава/сагласност за издавање пасоша малолетном детету, држављанину Републике Србије, Изјава/сагласност за пријем у држављанство Републике Србије малолетног детета, Изјава/сагласност за пријаву пребивалишта малолетног детета, држављанина Републике Србије, Пуномоћје за преузимање пасоша, Сагласност власника непокретности за пријаву пребивалишта пунолетне особе, држављанина Републике Србије, на адресу некретнине чији је власник/сувласник, Опозив изјаве/пуномоћја/сагласности.

Услуге еДржављанство и еСагласности доступне су свим регистрованим корисницима Портала еУправа који су пријављени мобилном апликацијом ConsentID или квалификованим електронским сертификатом.

На Порталу еУправа електронске услуге МУП-а заказивања термина за лична документа , продужење регистрације возила као и услуга еПлати преко које грађани плаћају таксе и накнаде су једне од оних које грађани највише користе. Министарство унутрашњих послова је лидер у развоју услуга електронске управе и са услугама еДржављанство и еСагласности допринеће још више ефикасности, економичности и транспарентности јавне управе, изјавио је министар Јовановић.

Министар је додао да, захваљујући електронској размени података, органи државне управе, јединице локалне самоуправе и центри за социјални рад су скоро 5.000.000 пута вршили увид у податке из евиденција које су у надалежности МУП-а, што значи да толико пута грађани нису посећивали шалтере, штампали папире и носили их даље од шалтера до шалтера као курири, већ је државни службеник све то обављао за њих електронским путем.