Otvaranje izložbe Dekada 22. oktobra u bioskopu Balkan

Otvaranje izložbe Dekada 22. oktobra u bioskopu Balkan

18/10/2022 Off By BERB

U saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja i Fondacijom Saša Marćeta, izložba „Dekada“, predstavlja multimedijalni,celovit prikaz rada Aleksandra Denića. Izložba je posvečena deceniji u kojoj je na Nemačkom govornom području i Evropi, realizovao svoja najznačajnija umetnička ostvarenja.

Postavka prati razvoj od skica, crteža do finalnih kompozicija koja uključuje i monumentalnu scenografiju – Galileo Galilej u režiji čuvenog Franka Kastorfa,koja je iz Berlina preneta u Beograd, kako bi publika mogla da prepozna i oseti verodostojnost strukture koja se poigrava simbolima,estetikom i potpuno samostalno funkcioniše izdvojena iz konteksta pozorišta.
Na 1600 kvadratnih metara,kroz četiri nivoa istorijskog zdanja Bioskopa Balkan publika če moči da sagleda ukupan Deničev stvaralački rad koji prate brojne nagrade i priznanja koja ga postavljaju u sami vrh scetskog scenskog iskustva.
Aleksandar Denić diplomirao je scenografiju na fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Režiser Srđan Karanović ga je još tokom studija angažovao kao scenografa za film „Za sada bez dobrog naslova“(1988.). Od tada Denić je realizovao mnoge scenografije za filmove, medju kojima se izdvajajvu:Jednog lepog dana (1988.), Mi nismo andjeli (1992.), Vizantijsko plavo (1993.), Rane (1988.), Cut Run (2009.).Aleksandar Denić je autor opreme za film Podzemlje (1993/95).
U oblasti pozorišne scenografije istiću se scenografije za: Hitler&Hitler (Atelje 212, 2007.), Talenti i obožavaoci (Narodno pozorište u Beogradu, 2009.), Moć sudbine (Narodno pozorište u Beogradu, 2009.), Put oko sveta (Kriševaćko pozorište, 2010.), Heba Gabler (Narodno pozorište u Beogradu, 2011.), Protuve piju ćaj (šabaćko pozorište, 2010.), Adio kauboju (hnk, Split, 2012.).
Sa nemaćkim rediteljem Frankom Kastorfom, Denić je realizovao nekoliko izuzetno uspešnih pozorišnih produkcija, medju kojima se istiću: Dama sa kamelijama (Teatar Odeon, Pariz, 2012.), Amerika (Šaušpilhaus, Cirih, 2012.), operska tetralogija Prsten Nibelunga, na festivalu u Bajrojtu 2013., Dvoboj (Teatar folksbine, Berlin 2013.), Putovanje na kraj noći (Teatar Rezidenc, Minhen, 2014.), Baal (Teatar Rezidenc, Minhen, 2015.).
Uspešna saradnja sa Kastorfom, omogućila je Deniću i saradnju sa austriskim rediteljem Martinom Kušejom sredinom 2014, na postavci Geteovog fausta u minhenskom Teatru Rezidenc.

Od 2009. do 2013., Denić je bio predsednik Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajna Srbije (ULUPUDS).

Od 2010. do 2013., Denić je bio umetnićki direktor Beogradskog letnjeg festivala (BELEF).

Dobitnik je brojnih nagrada za scenografiju i doprinos scenskom dizajnu:nagrada Zlatni čuran za predstavu Krćmarica Mirandolina (Pozorište Boško Buha, Beograd, 2007), Sterijina nagrada za scenografsko ostvarenje za predstavu Konstantin (Narodno pozorište u Beogradu, 2013),nagrada nemaćkog pozorišnog ćasopisa Teatar hojte za scenografa godine u Nemaćkoj, za predstavu Putovanje na kraj noći (Teatar Rezidenc, 2014), nagrada nemaćkog ćasopisa za opersku umetnost Opernvelt za scenografiju godine 2014., nagrada „Faust“ za najboljeg scenografa 2014., za scenografije Prstena Nibelunga, godišnja nagrada ćasopisa Dojće bine za sezonu 2013-2014., u kategoriji „Izuzetan doprinos aktuelnom razvoju scenografije,kostima,prostorne pozorišne situacije, a bio je nominovan za medjunarodnu opersku nagradu (international opera awards, 2014.) u kategoriji za dizajnera godine.

Aleksandar Denić je ćlan Nacionalnog saveta za kulturu, a od 2010. vanredni profesor na fakultetu za umetnost i dizajn, Odsek za scenografiju.