Izuzetan razvoj elektronske trgovine u Srbiji

Izuzetan razvoj elektronske trgovine u Srbiji

06/01/2021 Off By BERB

Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija u Vladi Republike Srbije Tatjana Matić izjavila je danas da je elektronska trgovina u Srbiji u 2020. godini doživela neverovatan razvoj, pa je u vreme vanrednog stanja povećana od 50 do čak 300 odsto, dok nakon njegovog ukidanja beleži rast od 100 odsto.

Matić je u razgovoru za agenciju Tanjug istakla da, uz lekcije naučene u toku pandemije, u 2021. godini možemo očekivati još veći razvoj ove vrste trgovine.

Mala i srednja preduzeća koja su otvorila internet prodavnice povećala su svoje prihode između 20 i 30 odsto, a uporedo sa elektronskom trgovinom, porastao je i broj novčanih transakcija putem mobilnog plaćanja, što je rezultat većeg poverenja građana, ali i pozitivnog iskustva koje su imali sa elektronskom trgovinom tokom pandemije, objasnila je ona.

Prema njenim rečima, manjak poverenja građana pre pandemije bio je glavni razlog zbog kojeg elektronska trgovina nije ranije više zaživela.

Ministarka je napomenula da se zajedno sa USAID-om dve godine radilo na unapređenju elektronske trgovine, pri čemu je kroz analize, radionice i seminare na terenu utvrđeno da je to nepoverenje osnovna prepreka razvoju.

U skladu sa tim, kako je predočila, pokrenute su brojne kampanje kroz koje smo radili na tome da se objasni da je nepoverenje neopravdano i da se zasniva na predrasudama.

Pored nepoverenja, kako je ukazala, druga prepreka se ogledala u stavu građana da nisu zaštićeni kao potrošači i da ne mogu u ovoj vrsti trgovine da ostvare svoja potrošačka prava.

Ona je objasnila da je ova prepreka rešena usvajanjem Zakona o elektronskoj trgovini, koji je omogućio veću pravnu sigurnost i za trgovce i za potrošače.

U trenutku kada smo počeli da radimo kampanje podizanja svesti u ovoj oblasti, desila se pandemija i elektronska trgovina je doživela neverovatan napredak. Sada ćemo nastaviti rad na primeni akcionog plana za razvoj elektronske trgovine, precizirala je Matić.

To će značiti da će se raditi sa trgovcima, malim i srednjim preduzećima za koja je ključno da dalje rade na razvoju svoje elektronske trgovine, navela je ona i podsetila na to da se zajedno sa USAID-om radi i vodič za trgovce, koji će za njih biti veoma koristan.

Uvideli smo, takođe, da je važna prepreka za razvoj elektronske trgovine slaba logistika, zbog čega se dešava da, suprotno očekivanjima, ljudi ne dobiju istoga dana ono što su poručili, precizirala je ministarka.

Prema njenim rečima, spora isporuka nije dobar model elektronske trgovine i trgovci će taj nedostatak morati da isprave i da poboljšaju logistiku.

 

Foto: Tanjug