Premijera na sceni NP “Radionica”: „L'enfant terrible“

Premijera na sceni NP “Radionica”: „L'enfant terrible“

05/12/2019 Off By BERB

 

Olivera Živković

Premijera autorskog projekta prvakinje Drame Narodnog pozorišta Dušanke Stojanović Glid „L'enfant terrible“, 6. decembra u „Radionici“

Autorski projekat prvakinje Drame Narodnog pozorišta Dušanke Stojanović Glid „L'enfant terrible“, biće premijerno izveden 6. decembra (20.00) u „Radionici“, novom scenskom prostoru Narodnog pozorišta u Beogradu, u ulici Gundulićev venac 50.

Predstava „L'enfant terrible“ (Nemoguće dete) otvara jedan suptilni psihološki poetski, estetski NOIR pravac.
„Crno, belo, sivo, teget raspoloženje, kao dim cigarete, koji nas uvodi u gotovo neprimetan psihološki poremećaj prisutan najčešće kod žena, koje usled raznih rolmodela iz rane mladosti imaju očiglednu adiktivnu prirodu. Ovaj poremećaj nije nužno klinički, sem što stvara zavisnosti koje vode u korišćenje svih psihoaktivnih supstanci, barbiturata, neuroleptika, alkohola… Još manje je uočljiv, jer ga najčešće imaju žene izrazito atraktivne spoljašnosti, harizmatične prirode i izrazite seksualnosti, sklone promenama raspoloženja, izrazite krhkosti, emotivnosti, vedrine i tuge istovremeno – žene oblikovane kontradiktornostima. Ta nenadoknadiva praznina izaziva nevolje, nedaće, neprilike, nezgode, zablude, poteškoće, zabune, turbulencije, prepreke, nesuglasice, komplikacije. Ovaj poremećaj ličnosti karakteriše infantilno, neuračunljivo, nedoraslo, nezrelo, narcisoidno, neodmereno, izopačeno, cinično, patetično, groteskno, apsurdno ponašanje“, kaže Dušanka Stojanović Glid koja sa Jelenom Ilić igra u ovoj predstavi.

Prema njenim rečima, taj ambis se najčešće nadoknađuje figurom muškarca koji „nemoguće dete“ usrećuje pažnjom, poklonima.

„Ona je najčešće ljubavnica, devojka za klub, za zabavu, za uživanje. Femme fatale u većini slučajeva završava fatalno ili nesrećnim slučajem zbog ljubomore njenog momka sklonog mutnim poslovima koje obavlja i za policiju i za podzemlje“, navodi autorka i napominje da ukoliko “nemoguće dete” promeni scenario i veže svoju zavisničku prirodu za pouzdanog, rigidnog, racionalnog muškarca, ostaće večno neutažena i najčešće potpuno utučena, depresivna, a potom i mrtva, prerezanih žila pod dejstvom psihoaktivnih supstanci u kupatilu hotela.

Violončelista je Stefan Gavrilović. Dramaturg je Neda Gojković, stilistkinje su Milica & Senja, a producent Miloš Golubović.

Projekat je podržalo Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije.♦