ZDRAVLJE: Šljive – ukusno lekovito voće

 

Zašto treba da jedemo šljive? Slatke su sa sočnim ukusom. Ali to je samo jedan od razloga da šljive uključite u svakodnevnu prehranu. Drugi je zdravlje. Postoji 140 vrsta šljiva, a sve su bogate ugljikohidratima, imaju nizak nivo masnoća i svega 46 kalorija na 100 g, pune su vitamina A, C i E, kalciuma, magneziuma, vlakana i kaliuma.

 

Sveže šljive su odličan izvor vitamina A i beta-karotena koji je neophodan za zdravlje očiju, ali i suve šljive imaju izvrsna lekovita svojstva. Suve šljive su bogate Vitaminom K i kalijumom, i na 100 g sadrže oko 6,1 gram vlakana.

 

Šljive štite vaše srce

 

Jedna sveža šljiva (u proseku) sadrži 113 mg kaliuma, minerala koji pomaže pri kontroli visokog krvnog pritiska i koji smanjuje rizik od moždanog udara. Ako vam to nije već dovoljno, crvenkasto-plavi pigment u nekim vrstama šljiva, koji se zove antocijanin, može zaštititi od raka tako što čisti štetne slobodne radikale u organizmu.

Brojne su studije pratile ulogu prehrambenih vlakana u snižavanju holesterola u krvi. Vlakna koja se nalaze u suvim šljivama dokazano smanjuju razinu holesterola u krvi. Istraživanje na Univerzitetu u Kaliforniji pokazalo je da su ljudi s umereno povišenim nivoima holesterola smanjili ukupni LDL holesterol nakon što su konzumirali 100 grama (10-12) suvih šljiva dnevno. LDL holesterol se nakuplja u zidovima krvnih žila gde može izazove blokade. Viši nivo LDL-a znači i veću šansu za srčani udar. Pomažu pri probavi

 

 

Pomažu pri probavi

 

Suve šljive su kao stvorene da pomažu crevima da rade svoj posao. Pune su topivih i netopivih vlakana. Topljiva vlakna usporavaju probavu i pomažu telu da apsorbuje hranjive tvari iz hrane, a netopiva vlakna pomažu da stolica prođe brže kroz crijeva. Suve šljive sadrže sorbitol (glucitol), prirodni alkohol baziran na šećeru koji privlači vodu u debelo crevo i omekšava stolicu.

Suve šljive su bogate kalijumom, vitaminom A, i raznim mineralima koji su odgovorni za aktiviranje enzima u vašem probavnom sistemu. Ovi enzimi otapaju izmet, te pomažu da stolica prođe lako kroz debelo crijevo. Kalijum takođe štiti zidove debelog creva.

 

Smanjuju razinu šećera u krvi

 

Prema nutricionistima Kanade, šljive rangiraju nisko na glikemijskom indeksu, što znači da vam mogu pomoći da kontrolišete nivo šećera u krvi i smanjite rizik od tip 2 dijabetesa.

Istraživanja su pokazala da konzumiranje šljiva može pomoći u smanjenju nivoa glukoze u krvi i triglicerida u telu. Flavonoidi prisutni u šljivama pokazuju zaštitne stvari protiv otpornosti na insulin i pomažu pri povećanju osetljivosti inzulina u tijelu, piše pixelizam.com.

 

Šljive pomažu kostima

 

Istraživači sa Florida i Oklahoma Sveučilišta su testirali 12 meseci dve grupe žena u postmenopauzi. Jedna grupa je jela 100 grama suvih šljiva dnevno (oko 10 šljiva), a druga je jela 100 grama sušenih jabuka. Obegrupe su konzumirale kalcijum i vitamin D kao dodatak. Rezultati su pokazali da je grupa koja je jela suve šljive imala znatno veću gustoću kostiju u kralježnici i podlaktici.

Konzumiranje suvih šljiva može pomoći u održavanju zdravih kostiju tako što flavonoidi prisutni u njima pomažu pri zaštiti koštanog tkiva, i na taj način spriječiće osteoporozu kod postmenopauzalnih žena. Polifenoli, zajedno sa kalijumom koji se nalazi u suvim šljivama, stimulišu stvaranje kostiju, povećavaju gustoću kostiju i sprečavaju gubitak kostiju. Istraživanje je pokazalo da redovna konzumacija suvih šljiva pomaže i u obnovi gustoće kostiju koje su već oslabile zbog starenja.

 

Poboljšavaju pamćenje

 

Samo tri do četiri suve šljive dnevno mogu pomoći da neutralizirate stanice štetnih slobodnih radikala koji (negativno) utiču na pamćenje.

Istraživanja su pokazala da su flavonoidi prisutni u šljivama delotvorni kod zaštite od dobnog kognitivnog oštećenja. Redovno konzumiranje šljiva također pomaže u sprečavanju starosnih neurodegenerativnih poremećaja kao što su Alzheimerova i Parkinsonova bolest.

 

 

Pomažu očima

 

Šljive su posebno korisne za zdravlje vaših očiju. Fitonutrijenti koji se nalaze u šljivama mogu pomoći da se smanji rizik od bolesti Degeneracija makule, koja se javlja uglavnom kod starijih osoba.

Šljive sadrže vitamin A i beta-karoten, koji su korisni u održavanju zdravog vida i sprječavanju starosne makularne degeneracije. Šljive također štite tkiva mrežnice i pružaju zaštitu od oštećenja uzrokovanih UV zračenjem.(Hrana i zdravlje)♦