Zorana Mihajlović sa šefom MMF Džejmsom Rufom

 

Ranka Čičak

Prvu izjavu novinarima u mandatu nove Vlade dala je jutros Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćajha i infrastrukture. Ona je razgovarala sa misijom MMF i njenim šefom Džejmsom Rufom. Novinarima je rekla da je to bio redovni sastanak i da njeno Ministarstvo nema ni jednu kritičnu tačku niti problem.

– Teme na kojima radimo su – reforma železnice, inevsticije u građevinarstvu, izdavanje građevinskih dozvola i upis u katastar.
Mihjlovićeva kaže da su Železnice Srbije pimer kako mora da se sprovodi reforma javnih preduzeća:
– To ne podrazumeva samo smanjenje radne snage, već i efikasan rad. Na železnicama smo pokazali da je to moguće. U isto vreme javna preduzeča su nosioci velikih investicija. Zato moramo da vodimo računa i o tim investicijama. Ukinuli smo potpuno nerentabuilne pruge. Ali četiri milijarde evra ide u rentabilne, na održavanje a i na projekat Beograd – Budimpešta. Ne postoji ni delič koridora na kojem se ne radi ubrzano. Negde i noću. Ićićemo da to obiđemo. Razgovarali smo i o reformisanju preduzeća Putevi Srbije. O početku održavanja puteva kroz javne tendere, što se nijhe radilo dvadeset godina. U julu u Skupštinu stiže novi Zakon o katastrima koji će proceduru skratiti sa petnaest na tri dana. Na tome će raditi i beležnici i poreska uprava. Mi smo u privlačenju investitora napravili ogroman skok. Ovaj sastanak je bio prilika da MMF – u pokažemo šta je uradilo naše Ministarstvo.
Novinari su ministarku pitali kakvi su planovi nove Vlade, ona je odgovorila da se nastavlja putem koji je vodila stara:
-Neće nam nerdostajati Vučićeva energija, zato što istu takvu ima i Ana.
Na pitanje koliko su iskorišćene kapitalne investicije Mihajlovićeva odgovara da je njeno Ministarstvo prešlo 51 posto.
Nezabilazno pitanje ovih dana postavljeno je i Zorani Mihajlović, a odnosi se na plate i penzije. Rekla je da to nije delokrug njenog Ministarstva i da se na tu temu nije govortilo. Bilo je reči o ubrzavanju donošenja sudskih presuda, jer to može da pravi probleme sa Evropom. Zato će svi ministri pomagati.
Za finansiranje putnog sektora obezbeđeno je 35 miliona evra. Oko tri miliona će dobiti Putevi Srbije. U prethodne dve godine obnovljeno je 192 kilometara puteva i na to potrošeno 60 miliona evra. Ove godine počeli su radovi na deonici Kać – Zrenjanin i na deonicama Beograd – Novi Sad i Pakovraće – Užice. Sproveden je i prvi korak racionalizacije na železnici i smanjeno 3.146 zasposlenih.♦