Пловност река кључна за снабдевање енергентима

Пловност река кључна за снабдевање енергентима

07/08/2022 Off By BERB

 

Фото: Ђорђе Крстић/МГСИ

 

Mинистар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић обишао је данас интервентне багерске радове на сектору Чортановци на Дунаву, чији је циљ да се обезбеди прописана дубина пловног пута, чак и у периоду изразито ниског водостаја.

 

Mинистар Момировић истако је, да је у тренутку избијања енергетске кризе мобилисан речни саобраћај с обзиром на то да се показало да је он кључан за снабдевање енергентима. Из тог разлога, како је објаснио, Србија практично једина у Европи нема већих проблема ове врсте.

Он је изјавио да очекује да ће радови на сектору Чортановци бити завршени у наредних месец дана, код Футога за седам до десет дана, а на Сави код Барича за две до три недеље, и додао да предузетим активностима у сврху обезбеђивања пловности речних путева, министарство успева да обезбеди сигурност снабдевања угљем са река за нашу електропривреду. Момировић је изразио очекивање да ће и проблем на Дунаву у Бугарској ускоро бити регулисан.

„Ово је историјски низак ниво Дунава. Ми се налазимо на једној од три локације где изводимо интервентне багерске радове како би обезбедили плoвност Дунава. Данас смо у Чортановцима, а радове изводимо и у Футогу, као и на Сави код Барича. Само на ове три деонице ми интервенишемо када је реч о речном саобраћају, остали делови Саве и Дунава су пловни чак и у овим околностима када имамо историјски низак водостај Дунава. Практично од Бугарске до Немачке свуда постоје проблеми због ниског водостаја, и ми смо били принуђени да брзо реагујемо и обезбедимо минмалну пловност речних путева у Србији“, истакао је Момировић.

Министар Момировић је додао да се, уз јаку подршку инвестира из Европске уније, омогућава одржавање пловних путева и обезбеђује пловност река главним корисницима речног саобраћаја – највећим индустријама попут грађевинске, хемијске и нафтне индустрије, као и пољопривреди.

Начелник одељења за послове лучких капетанија Милан Николић, који је заједно са министром обишао радове на сектору Чортановци на Дунаву, истакао је да је на критичном сектору код Чортановаца на 1.237 километру најнижа тачка, односно минимална дубина, која износи око 2,2 метра. Како је објаснио, извођење хидротехичких радова на обезбеђивању још повољнијих услова за пловидбу, изводи се багером „Млава“ који прокопавањем ствара већу дубину за све врсте бродова.

Поред сектора Чортановци на Дунаву, министарство обавља интервентне багерске радове на још три деонице на Дунаву и Сави. Циљ ових радова је да се обезбеди прописана дубина пловног пута Дунава и Саве, чак и у периоду изразито ниског водостаја, када ниво воде иде далеко испод тзв. ниског пловидбеног нивоа.