Vučić obišao radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa

Vučić obišao radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa

30/11/2021 Off By BERB

Izvor: predsednik.rs/Foto: Predsedništvo Srbije/Dimitrije Goll

 

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas radove na projektu izgradnje infrastrukture i nasipanja platoa za depo beogradskog metroa na Makiškom polju, gde su 22. novembra počeli prvi radovi, i poručio da će beogradski metro, o čijoj se gradnji priča već 53 godine, biti gotov za 6 godina.

 

 

„Neki kritikuju što metro povezuje Železnik i Mirijevo, što ne povezuje samo mesta gde žive najbogatiji, a ja sam na to ponosan. Ovo će dodatno da približi i Banovo Brdo i centar grada i Obrenovac i Sremčicu. Naše je da radimo i budemo pristojni. Ovo su naši rezultati – stotine kilometara puteva, novih pruga, stadioni, bolnice“, rekao je predsednik Vučić na Makiškom polju i poručio da se na ovom mestu dešava istorija. On je zahvalio radnicima koji, kako je rekao, “Srbiju guraju napred”.
„Ne znam da li ste svesni, o ovome pričamo tačno 53 godine! Tek sada krećemo da gradimo i vi znate da ćemo to i da završimo“, istakao je predsednik Vučić i dodao da će se, kada budu napravljene prve dve linije, mnogo brže stizati metroom sa jednog kraja Beograda na drugi nego automobilom. On je naglasio da će razvoj šinskog sistema u Beogradu smanjiti saobraćajne gužve u gradu.
Planirana je izgradnja prve dve linije metroa koja će koštati oko 4,5 milijarde evra.
Planom generalne regulacije šinskih sistema, koji je usvojen na sednici Skupštine grada početkom novembra, predviđeno je da prva linija metroa povezuje Železnik i Mirijevo, a druga Mirijevo i Zemun.
Obe linije biće duge po 21 kilometar, a radovi na prvoj biće završeni do 2028. godine, dok će druga linija biti gotova 2030. godine.
Osim izgradnje beogradskog metroa, planom generalne regulacije šinskih sistema predviđeno je proširenje tramvajske mreže i BG voza tako da će Beograd 2030. godine imati ukupno 42 kilometra novog metroa, zatim 223 kilometra sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno vozova na gradskoj i prigradskoj železnici i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže.
Time će biti omogućeno da 2030. godine šinski sistem postane dominantan podsisitem u javnom prevozu u Beogradu.