Drugo veče 48. Perwool Fashion Week u znaku autorske mode

Drugo veče 48. Perwool Fashion Week u znaku autorske mode

24/11/2021 Off By BERB

Piše: Ivana Rajković / Foto: Đorđe Tomić

 

U Mezeju grada Beograda druge večeri 48. Perwoll Fashion Week-a posebna pažnja posvećena je mladim talenima i nekim budućim dizajnerskim zvezdama. 

 

Revijom “Košulja Bela, a savršena” u okviru 48. Perwoll Fashion Week-a, predstavljen je istoimeni projekat čiji su autori studenati Accademie del Lusso. Bela košulja je deo svakodnevice koji je kroz istoriju odevanja preživeo mnoge transformacije postavši prepoznatljiv, autentičan i jedinstven odevni predmet. Novi početak, dekonstrukcija ili rekonstrukcija, su bili početna tačka za razmišljanje studenata treće godine studija. Projekat autora Davida Žmukić, Ane Matić, Martine Malobović, Nede Petrović i Brankice Klaić, studenata Accademie del Lusso, nastao je kao rezultat istraživačkog rada u krojačkoj radionici. Kretao se od razvijanja krojnog lista postojećih košulja i njihovog ponovnog povezivanja u nove odevne predmete.

 

Studenti Modnog dizajna, Fakulteta digitalnih umetnosti, Univerziteta Metropolitan predstavili su, i ove godine, pod mentorstvom profesora Aleksandra Protića, svoje diplomske kolekcije, a mladi talenti koji su se predstavili ljubiteljima modnog dizajna su Dino Puljić, Bogdan Mrša, Tamara Vojnovski, Marijana Danjec, Jelena Nedeljković, Strahinja Tabaković i Marina Živković.

 

U okviru pratećeg programa, otvorena je izložba modnih detalja i odevnih komada čuvenog filmskog kostimografa i dizajnera aksesoara  Jasmine Sanader koja nas je nažalost napustila ranije ove gopdine.  Od 1990. godine realizovala je više od 20 kolekcija aksesoara kao i dve kolekcije visoke mode. Bila je saradnik u realizaciji mnogih stranih filmova kao kostimograf, asistent kostimografa ili supervizor sektora kostima. Osim toga bila je dobitnik više nagrada za kostimografiju “Kristalna prizma” i “Zlatna mimoza”, kao i nagrada za modni dizajn “Modni oskar” za kolekciju torbi „Knjiga na dohvat ruke“ i “Zlatna forma” za kolekciju nakita „Cyber Coffee“.

 

JUUNISHINEO – BUDDHA'S FAREWELL DINNER je priča o nastanku Juunishi-ja japanskog horoskopa. Kratka video forma inspirisana je legendom o Budinoj oproštajnoj večeri na koju su bile pozvane sve životinje iz njegovog carstva, a prvih 12 koje bi stigle do njega bile bi nagrađene mestom u horoskopu. Kroz video se upoznajemo sa 12 karaktera odnosno životinja koje se predstavljaju Budi. U ovom slučaju posmatrač je na mestu Bude i ima priliku da na nekoliko minuta postane deo mističnog, bajkovitog i na trenutke okultnog sveta autorke.

 

Posebnu pažnju publike  na  48. Perwoll Fashion Week-a privukao je performans inkluzivne mode“Would you wear our skin?”, startapa iz Beograda, koji je nastao sa ciljem razvoja estetskih obloga namenjenih osobama sa invaliditetom.

U četiri kolekcije svoj rad su predstavili Nevena Ivanović – NEO, Tatjana Ostojić, Olja Marković i Danko Radulović. Za buduće kolekcije očekuje se saradnja kako sa mladim i perspektivnim dizajnerima tako i sa poznatim svetskim brendovima.

 

Podsećamo da je kroz formu digital BFW prikazana kolekcija Aleksandra Protića koja  predstavlja sećanje i želju za jednostavnim i svakodnevnim, socijalnim i intimnim aktivnostima, koji su u ovom trenutku, ograničeni fizičkim prostorima. Protić kolekcijom izaziva situacije izražavajući se preteranim i razigranim oblicima i teksturama.

 

Kroz formu digital BFW prikazana  je i kolekcija “Euphoria” za jesen zimu 21/22. Kolekcija, čiji naziv govori sam za sebe, inspirisana je snažnim unutrašnjim emocijama, intenzitetom svetla i tame, kontrastima toplo hladnih boja, diverzitetom u teksturama, mekoćom i oštrinom linija koje prate telo.

 

Uz punu podršku Perwolla, našeg dugogodišnjeg partnera, manifestacija nam od 20. do 29. novembra donosi veoma dinamičan raspored revija, stručnih panela i diskusija, kao i veoma bogat art program. Program će biti realizovan na više gradskih lokacija, pre svega u muzejskim prostorima, ali i omiljenim destinacijama modnih sladokusaca, u šoping centrima UŠĆE, BEO i Mercator. Značajan deo programa biće predstavljen i on line preko digitalnih kanala Beogradskog fashion week-a.