Omogućen pristup aplikaciji za prijem izveštaja za 2020. godinu

Omogućen pristup aplikaciji za prijem izveštaja za 2020. godinu

21/01/2021 Off By BERB

Agencija za privredne registre Republike Srbije saopštila je da je od juče korisnicima omogućen pristup aplikaciji za dostavljanje izveštaja za statističke potrebe i finansijskih izveštaja sa propisanom dokumentacijom, odnosno izjave o neaktivnosti za 2020. godinu, kojim se obezbeđuje jedinstven postupak unosa, kontrole, potpisivanja i dostavljanja tih izveštaja.

Sva pravna lica i preduzetnici, koji knjige vode po sistemu dvojnog knjigovodstva, saglasno zakonu o računovodstvu, dužni su da izveštaje za 2020. godinu dostave Agenciji za privredne registre (APR) isključivo u elektronskom obliku, potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika.

Od ove godine su obveznici dostavljanja izveštaja i stečajne mase nad kojima je nastavljen postupak stečaja u slučaju obustave ili zaključenja tog postupka nad stečajnim dužnikom, odnosno stečajne mase koje imaju svoj zasebni matični broj.

Kako poslednji dan za predaju izveštaja za statističke potrebe ove godine ističe u nedelju, 28. februara, prijem izveštaja biće omogućen zaključno sa 1. martom 2021. godine.

Na internet stranici www.apr.gov.rs, u okviru Registra finansijskih izveštaja nalazi se odeljak eDostavljanje finansijskih izveštaja za 2020. godinu, sa linkovima za Pretragu evidencije obveznika i pristup posebnom informacionom sistemu sa aplikacijom za sastavljanje i dostavljanje izveštaja, kojoj se pristupa preko Sistema za centralizovano prijavljivanje korisnika.

Putem linka Pretraga evidencije obveznika, korisnici treba da izvrše uvid u podatke o svakom pojedinačnom obvezniku, kao što su statusni i podaci o zakonskom zastupniku, veličina obveznika, obaveza vršenja revizije, računovodstvena regulativa, obrasci na kojima obveznik treba da sastavlja izveštaj.

Obveznici treba da izvrše proveru ažurnosti podataka u evidenciji, dok se reklamacije, ukoliko postoje promene u podacima, upućuju na elektronsku adresu: [email protected].

Oni obveznici koji nisu registrovani u registrima Agencije treba da prilože i dokaze koji potvrđuju istinitost svojih navoda iz reklamacije.

Proveru podataka u evidenciji obveznika je potrebno izvršiti pre dostavljanja izveštaja za 2020. godinu, kako bi se što brže izvršile promene podataka u evidenciji i time omogućilo dostavljanje izveštaja u skladu sa važećim propisima.

Kako bi pružila pomoć obveznicima prilikom elektronskog sastavljanja i dostavljanja izveštaja za 2020. godinu, Agencija je objavila tehničko uputstvo za potpisivanje dokumenata i zahteva kvalifikovanim elektronskim potpisom i uputstvo za elektronsko plaćanje.

Takođe, objavljeno je i video-uputstvo o kreiranju zahteva, popunjavanju obrazaca, potpisivanju i ažuriranju dokumentacije, o plaćanju naknade, potpisivanju i dostavljanju izveštaja, uz detaljna korisnička uputstva za sastavljanje i dostavljanje svih vrsta izveštaja za 2020. godinu.

Za dodatne informacije, vezane za sve vrste izveštaja, korisnici se mogu obratiti na elektronsku adresu [email protected], a za rešavanje tehničkih pitanja u vezi primene posebnog informacionog sistema Agencije i potpisivanja zahteva ili dokumentacije, korisnici se mogu obratiti na elektronsku adresu [email protected].