Најава почетка рада Централног регистра становништва

Најава почетка рада Централног регистра становништва

21/11/2020 Off By BERB

Министарка државне управе и локалне самоуправе Марија Обрадовић посетила је Канцеларију за ИТ и еУправу и заједно са директором Канцеларије доц. др Михаилом Јовановићем, обишла капацитете Државног дата центра у Београду.  Поводом пуштања у рад Централног регистра становништва позвали су грађане да провере своје податке у регистру на Порталу електронске управе и укажу на евентуално нетачне или непотпуне податке.  Циљ је да већ на пролеће државне институције крену да приступају регистру по службеној дужности, да увек имају ажурне податке о грађанима и да грађани више не морају да иду од шалтера до шалтера како би ажурирали своје податке у различитим електронским евиденцијама.

“Волела бих да се грађани упуте на шалтере Поште Србије или локалних пореских администрација јер ће тамо добити параметре за безбедан приступ Порталу еУправа, односно даља упутства на који начин да постану еГрађанин и почну да користе услуге еУправе у које спадаја и провера податак у Централном регистру становништва”, рекла је Обрадовић приликом обиласка Канцеларије за ИТ и еУправу.

Она је објаснила да у поштама, као и локалним пореским администрацијама грађани могу да добију шифре за двофакторску аутентикацију као безбедан начин пријаве на Портал еУправа који се налази на адреси euprava.gov.rs, како би могли да провере све своје податке у Централном регистру становништва.

“Више нећемо у различитим поступцима тражити да људи иду од шалтера до шалтера и да прикупљају документацију. То ће институције једна од друге тражити, односно, повлачиће из централне базе”, објаснила је министарка.

Према њеним речима, важно је да држава ради посао за грађане, јер су они свуда у свету, као и у Србији свесни да је Влада њихов сервис.

Обрадовић напомиње да ће бити потребно време да се подаци провере и да се од марта или априла систем стабилизује.

Изразила је задовољство организацијом Канцеларије за ИТ и еУправу и начином на који се подаци складиште и чувају, што је, како каже, најважније.

Директор Канцеларије за ИТ и еУправу доц. др Михаило Јовановић је рекао да се успостављање модерне електронске управе заснива на четири регистра: грађана, привреде, непокретности и адресном регистру.

„По први пут држава има јединствену базу грађана, која је смештена у Државном дата центру и која се чува по највишим техничким и безбедносним стандардима. Такође, успостављање ЦРС-а омогућиће и развој још већег броја електронских услуга, али исто тако убрзаће и рад јавне управе јер се неће трошити време на разне исправке података, а приступање подацима биће још брже. Зато позивамо грађане да на Порталу еУправе приступе Централном регистру становништва и провере своје податке, а све евентуалне неправилности које уоче могу електронским путем пријавити након чега ће у законском року, добити одговор у своје еСандуче на Порталу“, истакао је Јовановић.

Упитан ко води рачуна о безбедности података, Јовановић је казао да је према Закону о централном регистру становништва дефинисано шта је чији задатак, односно Министарство ће одобравати приступ Централном регистру становништва, а послови ИТа и безбедност података је на Канцеларији за ИТ и еУправу.

Омогућили смо грађанима да на преко 360 локација у Србији добију параметре за свој електронски идентитет брзо, лако и бесплатно, а списак локација доступан је на Порталу еУправа. Важно је да напоменем да се на свим локацијама поштују прописане епидемиолошке мере, тако да грађани могу да буду безбрижни. Такође, оног тренутка када грађани активирају свој електронски идентитет, могу користити и остале услуге еУправе – нпр. могу електронским путем проверити свој порез на имовину било где у Србији, као и да електронским путем плате своје обавезе.

 

Фото: Министарство државне управе и локалне самоуправе