Kamatica: Tržište reklama u Srbiji vredno milione evra

Kamatica: Tržište reklama u Srbiji vredno milione evra

11/08/2018 Off By BERB

Svakog dana u našoj zemlji gledaocima TV programa se prikaže 2.362 različite reklame, a u zavisnosti od TV stanice udeo plaćenih reklama i spotova u odnosu na ukupan emitovani program razlikuje se skoro dvostruko.


Najveći broj spotova emitovali su: TV Pink- 93.148, TV Prva – 80.542, O2 TV -71,707, TV N1- 59.502, RTS 1 – 50.160.


Sekund reklame : Na RTS-u ispred Dnevnika 2 košta 8.000 dinara, ispred kviza Slagalica hiljadu dinara manje, dok je sekunde ispred filmova i serija koje se emituju posle 23 časa, 1.500 dinara.
Na Studio B sekunda reklame pre filmskog i serijskog programa koji se emituje od 20 časova pa do ponoći, košta 600 dinara, reklame koja bi se emitovala u vestima u 19 sati košta 1.800 dinara po sekundi, dok za, gostovanje od tri minuta u emisiji „Beograde, dobro jutro“ treba izdvojiti 40.000 dinara.


Na TV Pink sekund reklame u „Nacionalnom dnevniku“, kao i serijama koje se emituju u terminu od 20 i 21h – 18.000 dinara, dok je na sekund u seriji koja se emituje od 19 sati 16.000 dinara stoji u cenovniku iz 2017.


Istraživanja analitičara Ninamedie pokazuje da se prehrambena industrija na osnovu broja emitovanih spotova, kao i u ukupnom trajanju najviše reklamira, potom slede sektori farmacije i trgovine koji su se ipak oglašavali upola, dok se finansijski sektor nalazi tek na šestom mestu, a nakon njega slede mediji, medicina, kućna hemija.

Kako Kamatica saznaje najduže reklamno vreme u odnosu na ukupan program, skoro 12 procenata, što bi u praksi značilo da od 100 sekundi emitovanog programa, 12 sekundi je namenjeno reklama ima TV Pink. Nešto malo manje od toga imaju TV Prva i TV O2, dok je na programu TV N1 i TV Happy to nešto više od sedam procenata.

Najmanji udeo reklamnog bloka ima RTS 1 sa 5,46 procenata, u odnosu na ukupno emitovani sadržaj, pokazalo je istraživanje agencije Ninamedia.
„Zvanični cenovnici su jedna kategorija, a rabati i tržište sasvim druga. Tako da, procenjenu vrednost samih oglasa nemamo, jer su ukupne cene koštanja znatno manje nego kao kada bi se računale jednostavno metodom cena za sekundu, pa pomnoženo sa brojem sekundi“, objašnjava Gavrilo Tomić, direktor sektora analiza medijskog sadržaja u Ninamediji.

On još i dodaje da se sekunde za reklame najčešće kupuju preko agencija, na kompenzaciju ili asignacijom (to je poseban oblik izmirivanja obaveza), a dominantno učešće na našem tržištu imaju tri agencije.

Najčešće se reklamirao specijalizovani program za TV prodaju -Top Shop, zatim slede VIP mobile, Maxi, pa Vitalis, oko su veliki broj reklamnih sekundi imali i Telenor, Tempo, MTS, Coca-Cola i Idea…


TV Prva na osnovu broja emitovanih sekundi reklama je na prvom mestu sa 1.854.867 sekundi reklamnog bloka, a potom slede TV Pink, TV 02, Happy, N1 i pred kraj RTS 1.


Cenovnici oglašavanja u zavisnosti od termina kao i od izabrane televizijske stanice za jedan sekund emitovanja kreću se od 600 do 18.000 dinara, dok se za gostovanje od 3 minuta u emisijama naplaćuje 40.000 dinara, saznaje Kamatica.♦