Beogradski sajam: Automobili i motori zainteresovali 132.525 posetilaca

Beogradski sajam: Automobili i motori zainteresovali 132.525 posetilaca

29/03/2018 Off By

 

DDOR BG CAR SHOW 06 i 12. MOTOPASSION su tokom sedam dana, koliko su trajali, bili najveći auto-moto događaj te vrste u svetu. Da su bili i uspešni potvrđuje podatak da je kroz kapije

 


Beogradskog sajma je prošlo – 132.525 posetilaca. Takvom posetom bili su zadovoljni i organizatori ovih sajmova, i izlagači i drugi komercijalni učesnici, ali i privrednici, uvoznici, distributeri…
Prema nezvaničnim izvorima iz Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova, ali i prema medijskim izjavama samih izlagača, tokom ove manifestacije prodato je više od 3000 vozila svih kategorija, što govori o nastavku trenda značajnog oporavljanja i uzlaznoj liniji automobilskog tržišta.
Pod sloganom “Glavni u gradu”, ovaj najznačajniji godišnji događaj u sektoru auto i moto industrije u regionu ali i jugoistočnoj Evropi, okupiо је u okviru sajma automobila 306 izlagača iz dvadesetak zemalja, predstaviо 34 automobilska brenda sa 41 premijerom ili sasvim novim modelom automobila, koje je vodeća svetska produkcija lansirala u proteklih godinu dana. Proizvođači lakih privrednih vozila predstavili su 10 renomiranih brendova sa 19 noviteta. Sajam motocikala ugostio je 73 izlagača, koji su predstavili 36 brendova motocikala, ATV i ostalih motornih vozila i bicikala, sa čak 41 novitetom. Ukupno je na oba sajma bilo izloženo oko 600 različitih modela vozila.
O interesovanju izlagača i drugih učesnika u sajamskim programima govori i podatak da je Beogradski sajam za potrebe ljubitelja automobila i motocikala pripremio čak devet hala, sa više od 41.000 kvm izložbenog prostora, i kompletan otvoreni, pre svega za potrebe pratećeg programa. Tri hale (7, 8 i 9) bile su angažovane samo za učesnike i posetioce sajma “Motopassion”.
Kako je bilo i očekivano, izuzetnu pažnju posetilaca privukli su ekskluzivni automobili iz premium segmenta. Za veći deo njih ovog puta je koncepcijski bila namenjena hala 3 Beogradskog sajma, a tamo su svoje specijalno mesto pod sajamskim suncem našli Mercedes-Benz, BMW, Audi i British Motors (Land Rover i Jaguar).
Najekskluzivnije i najskuplje modele većine brendova i kategorija nestrpljiviji i platežno sposobniji kupci uspeli su da “ugrabe” ili rezervišu već prvih dana sajma. Tako su, prema svedočenjima samih izlagača i distributera, kupce među prvima pronašli, na primer, BMW i8, koji košta preko 180.000 evra, BMW M5 od 175.000 evra, Audi A8L od 151.000 evra, Mercedes C400 od 135.000, Mercedes S350D od 142.000 evra, Range Rover autobiografy od 140.000 evra ili Audi A8 koji košta 109.000 evra.

Bez konkurencije u performansama i dizajnu predstavljena su i dva najskuplja automobila na ovogodišnjem sajmu. Jedan je Lamborghini Huracan GT3, koji košta 397.000 evra, a drugi Ferrari GTC4 lusso sa cenom od oko 340.000 evra.

Nisu bez šansi bili ni potencijalni kupci skromnijih zahteva ili finansijskih mogućnosti, koji su preferirali automobile sa cenom od 10-15 hiljada evra. Odličan izbor automobila sa tog kraja cenovnika uokvirili su modeli kao što su “Lada granta”, najjeftiniji automobil na sajmu, koji je koštao 7.300 evra, “Dacia sandero” od 8.100 evra, “Fiat punto” od 8.250 evra, “Škoda rapid” od 8.990 evra ili Škoda fabia koja je koštala isto toliko.
“Motopassion” je doživeo pravi “bum” u pogledu posete ovom sajamskom segmentu, kojem su ton dali tradicionalni svetski motociklistički brendovi kao što su BMW, Harley Davidson, Honda, Yamaha, Suzuki, SYM, Ducati, Kawasaki, KYMCO ili marke iz PIAGGIO grupe. Prvi put su se na “Motopassionu” predstavili Indian Motor Cycle i E-skuteri. Posetioci su sa izrazitom naklonošću prihvatili zamisao organizatora da ove godine naročita pažnja bude poklonjena električnim vozilima, motociklima i biciklima, kojima je posvećena i specijalna “zelena zona” u hali 7. To isto odcnosi se i na jedan novitet – poligon ispred “moto-hala” namenjen za prezentaciju mogućnosti i prednosti e-vozila ali i za edukaciju o bezbednoj vožnji motocikala.
I sektor prateće industrije predstavio se izuzetno raskošnom ponudom rezervnih delova, derivata naftne industrije, auto-galanterije i kozmetike, tuning opreme i naročito sadržajnom izložbom garažno-servisne opreme.

Veliki deo posla obavile su i banke, lizing i osiguravajuće kompanije, te sektori finansiranja u samim auto-moto kućama, prodavcima i distributerima, koji su gotovo bez izuzetka nudili privilegovane, povoljne sajamske finansijske konstrukcije kako bi kupac za isti novac dobio što povoljnije uslove kreditiranja, povlastice u dodatnoj opremi vozila, produženoj garanciji i uslovima servisiranja. Očekivano, kredit je bio najčešći način da se kupac poveze kući novim automobilom.

Čitav ovaj auto-moto hepening bio je prilika i povod i za različite izbore, vrednovanja i rangiranja.

Tako je još u predsajamskom periodu, u organizaciji Udruženja novinara Srbije i Beogradskog sajma, organizovan tradicionalni novinarski “Press slalom Srbija 2018”. Pobednik glavne novinarske kategorije do 1200 kubika je Miloš Živković, a iznad 1200 kubika Nikola Isakov.

Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije je “Automobilom godine” na srpskom tržištu za 2018, i to u kategoriji do 15.000 evra, proglasio “Volkswagen polo”, u cenovnoj kategoriji preko 15.000 evra to je “Mercedes-Benz S-klase”; a u kategoriji SUV/crossover to je “Volvo XC60”, a u kategoriji “best buy” (“najbolja kupovina”) pobednik је “Opel Crossland X”.

Kompanija Metro market je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, Agencijom za zaštitu životne sredine, Agencijom za energetiku, Srpskom asocijacijom uvoznika automobila i delova, Centrom za motorna vozila – AMSS i časopisom Eko-mobilnost, “Eko automobiloml 2018. u Srbiji” proglasila Opelov model “Crossland X”.

Automobilski forum, udruženje automobilskih novinara i drugih stručnjaka u oblasti automobilizma dodelio je svoje tradicionalne nagrade za zapažene rezultate u auto privredi i auto-moto sportu. “Zlatne plakete” zaslužili su: motocikl Kawasaki 900 RS, skuter Yamaha TX, elektro-ekološko vozilo K6, kompanija Marinković- Hofmann – za garažnu opremu, kompanija Galax – za ekološku reciklažu ambalaže, kompanija Elping – za satelitsko praćenje vozila, Zoran Lupšić, dugogodišnji koordinator ovih sajamskih manifestacija, za odličnu organizaciju ovih sajmova, i marketinška agencija Royal Step marketing.

Sajam automobila nije mogao da protekne ni bez podsećanja na hostese koje su dodatno ukrašavale ionako sjajne modele automobila i motocikala, a pobednica ovogodišnjeg takmičenja za “Miss DDOR BG Car Show i Motopassion” bila је Ivana Okiljević, koja je krasila štand BMW-a.

DDOR BG Car Show 06 i 12. Motopassion su izuzetnu pažnju posvetili i stručnom pratećem programu u svim njegovim vidovima.
To se odnosi i na seminare na “sistemske” teme kao što su “Električna vozila, punjači i infrastruktura…”, u organizaciji Katedre za motorna vozila Mašinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, Elektrotehičkog instituta “Nikola Tesla” iz Beograda, Privredne komore Srbije i drugih, ili “Nedostatak profesionalnih vozača – školovanje vozačkog kadra”, u organizaciji PU Međunarodni transport. Nacionalna vozačka akademija NAVAK svakodnevno je demonstrirala uticaj korišćenja mobilnog telefona tokom vožnje na bezbednost u saobraćaju i testirala nove tehnologije – vožnju na hibridni i električni pogon.
U “demonstracionom” delu pratećeg programa posetioci su mogli da svakodnevno prisustvuju “stunt showu”, akrobatskoj vožnji motocikla Nikole Radojkovića iz Aleksinca; na “zelenom poligonu” ispred hala “Motopassiona” posetioci su mogli da testiraju skutere, bicikle i trotinete na električni pogon, a na istom poligonu Sportsko udruženje “Moto klub Bezbednost” organizaovalo je treninge bezbedne vožnje itd.
Uz brojne pojedinačne promotivne konferencije učesnika na ovim sajmovima, prezentacije i edukativne sadržaje, prateći program predstavljao je ozbiljnu podršku onom glavnom, izlagačkom.

Prvi utisci po zatvaranju kapija DDOR BG Car Show 06 i 12. Motopassion su veoma pozitivni, kao i utisci o društvenoj, privrednoj i ekonomskoj klimi koja utiče na kapacitete svih učesnika na auto-moto tržištu i kupovnu i platežnu moć potencijalnih kupaca. Po mišljenju i izlagača i posetilaca ove manifestacije, Beogradski sajam je u tom pogledu odlično obavio svoj deo posla i pokazao se dostojnim osloncem sajamske delatnosti u ovom delu Evrope.(Press BS)♦

Pr