Rekonstruisan deo pruge Beograd – Bar

Rekonstruisan deo pruge Beograd – Bar

17/07/2017 Off By
Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović, prisustvovala je danas obeležavanju uspostavljanja saobraćaja na rekonstruisanom delu pruge Beograd-Bar, od Resnika do Vreoca, i poručila da je modernizacija cele barske pruge jedan od strateških ciljeva Vlade.

„Danas je važan dan jer je posle 40 godine moderizovan jedan deo barske pruge. Ovaj posao je urađen u roku i kvalitetu kao što uvek radimo sa „Ruskim železnicama“, a kroz projekte se najbolje vidi kakva je saradnja dve države”, rekla je potpredsednica Vlade na svečanosti na Glavnoj železničkoj stanici, kojoj su prisustvovali i ambasadori Rusije i Crne Gore, Aleksandar Čepurin i Branislav Mićunović.
Ona je dodala da očekuje da rekonstrukcija cele pruge Resnik – Valjevo bude završena u roku, u novembru, čime će putovanje ovom deonicom biti skraćeno na sat i 15 minuta.
“Jedan od strateških ciljeva je da barsku prugu vratimo na projektovane brzine, a procena je da je za rekonstrukciju preostalih deonica vrednost investicije oko 220 miliona evra. Na tome ćemo raditi u narednom periodu, o tome se već vode određeni razgovori, a od jeseni očekujem i konkretnije informacije o tome”, rekla je Mihajlovićeva. Ona je dodala da je barska pruga značajna zbog povećanja transporta putnika i robe Koridorom 11, kao i da je reč o saobraćajnici važnoj za čitav region.
Mihajlovićeva je podsetila da ukupna ulaganja u železnicu iznose oko četiri milijarde evra, računajući i projekat Beograd – Budimpešta.
Povodom incidenta sa garniturom crnogorskih železnica koja je išarana kod Lajkovca, Mihajlovićeva je apelovala na sve da čuvaju vozove umesto da se oni povlače iz upotrebe kako bi vagoni bili vraćeni u prvobitno stanje.
Aleksandar Čepurin, ambasador Ruske Federacije u Srbiji, zahvalio je potpredsednici Mihajlović na pažnji koju posvećuje projektima na železnici, kao i srpskim inženjerima koji su radili na rekonstrukciji pruge zajedno sa kompanijom „RŽD internešenel”. On je izrazio očekivanje da će se uspešna saradnja na železničkim projektima nastaviti, i dodao da su pored transporta, za dalji razvoj odnosa Rusije i Srbije važni razvoj energetske infrastrukture, kao i izgradnja industrijskog parka, u šta bi mogle da se uključe i „Ruske železnice“.
Branislav Mićunović, ambasador Crne Gore u Srbiji, rekao je da će barska pruga, sa završenom rekonstrukcijom i modernizacijom koja se očekuje u narednom periodu, biti u službi u bržeg transporta robe i putnika, dodajući da je u Crnoj Gori rekonstruisano 46 odsto te saobraćajnice. Podsećajući da je u toku izgradnja auto-puta koji će spojiti Crnu Goru i Srbiju, Mićunović je poručio da infrastruktura “nije tehničko pitanje, već znači život za naše zemlje i čitav region”, i poželeo sreću potpredsednici Mihajlović u daljim radovima na rekonstrukciji barske pruge kroz Srbiju.
Dušan Garibović, v. d. generalnog direktora “Infrastrukture železnice Srbije“, rekao je da je prva faza rekonstrukcije Resnik-Valjevo još jedan projekat koji su srpske i ruske železnice realizovale zajedno u roku, kao što je bio slučaj i sa tri „severne“ i tri „južne“ deonice na železničkom Koridoru 10 i pruzi Beograd-Pančevo. “Ovih dana počinju radovi na tunelu i vijaduktu kod Čortanovaca, a do kraja godine očekujemo da počnu radovi i na otvorenoj pruzi na deonici Stara Pazova-Novi Sad“, rekao je Garibović.
Obnovom pruge od Resnika do Vreoca, u dužini od 35 kilometara, završena je prva faza rekonstrukcije pruge Resnik-Valjevo, dužine 77,6 kilometara, projekta vrednog 80 miliona dolara, koji se realizuje iz kredita Ruske Federacije za modernizaciju srpske železnice. Završetak rekonstrukcije kompletne deonice Resnik-Valjevo planiran je za polovinu novembra 2017.(Press MGSI)♦