Sutra bicikli će se tradicionalno provozati Beogradom
26/05/2017Sutra, 27.maja, biciklisti, kao i svake poslednje subote u mesecu će se tradicionalno okupiti na Trgu Republike u 17 ćasova i provozati gradom. Tema skupa će ovaj put biti nesposobnost gradskih službi, konkretno gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda da se adaptira i da počne da pravi biciklističku infrastrukturu koja je po evropskim standardima.
I pored desetina žalbi na takozvane “nazubljene” ivičnjake, za koje je u većini slučajeva odgovorna upravo Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda (Beoland), njihovi projektanti su uspeli da na novoj saobraćajnici u blokovima ponovo naprave identičan propust i ponovo postave loše ivičnjake i da zaborave da “proseku” razdelno ostrvo za bicikiste!
Da stvar bude još gora, ispostavilo se da projektanti Beolanda namerno postavljaju takve ivičnjake, da bi bicikliste usporili?
Ovakvi “nazubljeni” ivičnjaci su izrazito neudobni, i prenose udarac na koren šake i na sedalni deo prilikom vožnje bicikla!
Ovo je suprotno praksi u svim gradovima EU gde se bicikl kao prevozno sredstvo koristi decenijama, i gde se pažljivo polaže pažnja na svaki detalj u projektovanju, da bi se što više ljudi privolelo da koristi bicikl kao sredstvo prevoza. Naravno, u evropskim gradovima su ivičnjaci ravni i utopljeni u asfalt, ili se na mestima gde biciklisti prelaze kolovoz uopšte ne postavljaju!
Zbog loše gradske saobraćajne politike, domaći projektanti na žalost nisu pohađali seminare za projektovanje biciklističke infrastrukture u inostranstvu, inače bi im ovako banalne stvari bile poznate. U prilog tome govori i činjenica da grad Novi Sad ove godine šalje čak tri predstavnika na međunarodni biciklistički skup “Velo City” u Holandiji, dok Beograd svoje predstavnike nije poslao ni jedne godine, iako su predstvnici ove konferencije dolazili u Beograd još 2012. godine da pozovu gradske čelnike da se uključe.
Umesto da idu u korak sa svetom, domaći projektanti iz Beolanda izjavljuju kako “ovo nije Beč ni Amsterdam, već Beograd”.
Biciklisti će se iz tog razloga tokom tradicionalne vožnje “Kritična masa” zaustaviti na raskrsnici Omladinskih brigada i novog Unutrašnjeg magistralnog prstena i izraziti svoj protest jer je na tek izgrađenoj rasksnici bicikistički saobraćaj potpuno zaboravljen. Projektanti su zaboravili da ucrtaju u projekat biciklističke prelaze, ali su se zato setili da stave nazubljeni ivičnjak , zbog koga biciklisti negoduju, i na koji su se više puta žalili.
Osim ovoga , beogradski projektanti praktikuju često menjanje strane ulice kojom se kreće staza, postavljanje šipki usporivača za bicikliste, oduzimanje prednosti biciklistima na prelazima kao i podređenost biciklističkog saobraćaja motornom prilikom projektovanja. Ovo se naravno ne radi nigde drugde u svetu, i rezultuje dugačkim i neudobnim rutama za bicikliste, sa puno tačaka zaustavljanja koje potencijalne bicikliste odbijaju od svakodnevnog korišćenja bicikla kao vida transporta.
U prilogu šaljemo fotografije kako je raskrsnica izgledala pre rekonstrukcije (sa prelazima za bicikliste) i posle rekonstrukcije (zaboravljeni prelazi). Tu su i primeri kako loše prakse (Beograd) tako i primeri dobre prakse(Beč, Ljubljana, Amsterdam).
U subotu 27.05.2017. godine biciklisti će se tradicionalno okupiti i provozati gradom, kao i svake poslednje subote u mesecu na Trgu Republike u 17h. Tema skupa će ovaj put biti nesposobnost gradskih službi, konkretno gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda da se adaptira i da počne da pravi biciklističku infrastrukturu koja je po evropskim standardima.
I pored desetina žalbi na takozvane “nazubljene” ivičnjake, za koje je u većini slučajeva odgovorna upravo Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda (Beoland), njihovi projektanti su uspeli da na novoj saobraćajnici u blokovima ponovo naprave identičan propust i ponovo postave loše ivičnjake i da zaborave da “proseku” razdelno ostrvo za bicikiste!
Da stvar bude još gora, ispostavilo se da projektanti Beolanda namerno postavljaju takve ivičnjake, da bi bicikliste usporili?
Ovakvi “nazubljeni” ivičnjaci su izrazito neudobni, i prenose udarac na koren šake i na sedalni deo prilikom vožnje bicikla!
Ovo je suprotno praksi u svim gradovima EU gde se bicikl kao prevozno sredstvo koristi decenijama, i gde se pažljivo polaže pažnja na svaki detalj u projektovanju, da bi se što više ljudi privolelo da koristi bicikl kao sredstvo prevoza. Naravno, u evropskim gradovima su ivičnjaci ravni i utopljeni u asfalt, ili se na mestima gde biciklisti prelaze kolovoz uopšte ne postavljaju!
Zbog loše gradske saobraćajne politike, domaći projektanti na žalost nisu pohađali seminare za projektovanje biciklističke infrastrukture u inostranstvu, inače bi im ovako banalne stvari bile poznate. U prilog tome govori i činjenica da grad Novi Sad ove godine šalje čak tri predstavnika na međunarodni biciklistički skup “Velo City” u Holandiji, dok Beograd svoje predstavnike nije poslao ni jedne godine, iako su predstvnici ove konferencije dolazili u Beograd još 2012. godine da pozovu gradske čelnike da se uključe.
Umesto da idu u korak sa svetom, domaći projektanti iz Beolanda izjavljuju kako “ovo nije Beč ni Amsterdam, već Beograd”.
Biciklisti će se iz tog razloga tokom tradicionalne vožnje “Kritična masa” zaustaviti na raskrsnici Omladinskih brigada i novog Unutrašnjeg magistralnog prstena i izraziti svoj protest jer je na tek izgrađenoj rasksnici bicikistički saobraćaj potpuno zaboravljen. Projektanti su zaboravili da ucrtaju u projekat biciklističke prelaze, ali su se zato setili da stave nazubljeni ivičnjak , zbog koga biciklisti negoduju, i na koji su se više puta žalili.
Osim ovoga , beogradski projektanti praktikuju često menjanje strane ulice kojom se kreće staza, postavljanje šipki usporivača za bicikliste, oduzimanje prednosti biciklistima na prelazima kao i podređenost biciklističkog saobraćaja motornom prilikom projektovanja. Ovo se naravno ne radi nigde drugde u svetu, i rezultuje dugačkim i neudobnim rutama za bicikliste, sa puno tačaka zaustavljanja koje potencijalne bicikliste odbijaju od svakodnevnog korišćenja bicikla kao vida transporta.♦