Peti rođendan  Ulične galerije – Vanja Vikalo Linnch, Bullet for a Badman, Ineks Cirkus Teatar

Peti rođendan Ulične galerije – Vanja Vikalo Linnch, Bullet for a Badman, Ineks Cirkus Teatar

19/04/2017 Off By


Ivana Čukić

U PETAK, 21. aprila u 20 časova Ulična galerija proslaviće svoj peti rođendan. Posetioce očekuje izložba ilustracija „Third Eye Crying”, umetnika Vanje Vikala, performans Ineks Cirkus Teatra, koncert grupe Bullet for a Badman i nastup Ljubana scratch majstora.

Izložba Third Eye Crying je serija digitalnih ilustracija rađenih tehnikom sito štampe. Ilustracije se bave kritikom društva uvijene u mračni humor, a svojom formom pokušavaju da ostvare direktnu komukaciju sa posmatračem i razdrmati mu mozak. Ovo je reakcija na apsurdno ponašanje čoveka koji, jureći za profitom, gazi sve pred sobom, bilo da su to drugi ljudi, reke, šume. Početna ideja umetnika krenula je od naizgled jednostavnog pitanja – šta bi nateralo treće oko da plače. Treće oko je koristio kao simbol šire svesti, a karakteri koji se pojavljuju na ilustracijama su reprezentacije potpune suprotnosti društveno odgovornog ponašanja. Izložba Third Eye Crying izložena je u šest gradova u regionu, dok se grafike iz te serije prodaju u galerijama u Barseloni, Zagrebu i Beogradu.


U


20:45 počinje koncert instrumentalnog sastava Metak za Zlikovca, koji posle personalnih promena, nastavlja svoj rad u prepoznatjivom stilu, ali pod novim imenom – Bullet for a Badman.  

Vanja Vikalo, poznatijih kao Linnch, ilustrator je i animator. Rođen je u Mostaru 1987. godine, a odrastao je u Herceg Novom. Trenutno živi i radi u Beogradu. Već godinama je prisutan na umetničkoj sceni u Crnoj Gori, Srbiji i Hrvatskoj. Imao je devet samostalnih izložbi, i učestvovao na preko dvadeset kolektivnih izložbi, dok su njegovi radovi objavljeni u knjigama, časopisima i blogovima širom sveta. Crtao je i nastupao na preko trideset festivala i umetničkih projekata u regionu, ali i u  Nemačkoj, Francuskoj, Portugalu i Rumuniji. U periodu od 2010. do 2013. zajedno sa prijateljima iz Herceg Novog i Beograda pokreće i realizuje tri edicije festivala Sinestezija u Herceg Novom. Zajedno sa Mariom Đorđevićem 2014. godine osniva Rudnik Film, studio za produkciju videa i animacija baziranih na ilustracijama. Nagrađivan je u polju dizajna, ilustracije i animacije. U sferi ilustracije i animacije, radio je za klijente poput Unicef, Le monde Dimplomatique, Guarana Energy drink, Coca Cola, brojne festivale iz regiona, kao i mnoge bendove, poput – Who See, Bad Copy, Prti Bee Gee, Mr.Belt & Wezol.

Ineks Cirkus Teatar je organizacija za razvoj i popularizovanje savremenog cirkusa. Čine ga umetnici različitih orijentacija koji poznаju žonglirаnje, mаnipulаciju objektimа, аkrobаtiku, ekvilibrizаm, tehniku klovnа i druge cirkuske veštine. Spojeni zajedničkom idejom da pozorište treba da postoji i van institucija, 2013. godine su pokrenuli Inex teatar u zgradi nekadašnjeg Inex filma, kao jedinstveni, nezavisni prostor namenjen novom cirkusu, alternativnom pozorišnom izrazu , teatru pokreta, performansu, lutkarstvu, uličnom teatru i sl. Ineks Cirkus Teatar, sada na novim lokacijama, podjednako radi na performansima i edukaciji, otvoren za nove ideje, uvek u potrazi za novim prostorima koje će transformisati.

Bullet for a Badman svira instrumentalnu muziku baziranu na jazz, funk ritmovima, kombinuje ih sa dinamičnim gitarskim zvukom i duvačkim deonicama. Članovi su: Ivan Simić – gitara, Milan Simić – bas gitara, Petar Milanović – bubnjevi, Konstantin Sotirovski – truba, Trendy Effendi – bariton saksofon.

Od svog nastanka u aprilu 2012. godine Ulična galerija prikazala je 83 samostalne ili grupne izložbe, i preko 40 pratećih programa, približavajući savremeno umetničko stvaralaštvo građankama i građanima. Ovaj proces izmeštanja umetnosti u javni prostor omogućio je Galeriji veliki broj posetilaca, ali možda bitnije od toga, omogućio je da široj publici približi teme za koje je osećala odgovornost da o njima govori, zajedno sa umetnicama i umetnicima koji su ih predlagali. Tako su često u galerijskom programu svoje mesto zauzimale priče o raseljavanju Roma, o radnicima u propalim fabrikama, životu beskućnika i azilanata, solidarnosti, frustracijama savremenog čoveka, ali i kritički osvrti na savremeno društvo i različite oblike političke i ekonomske moći.

Pet godina u Uličnoj galeriji obeležili su šarenolikost medija i tema, brojne domaće i međunarodne autorke i autori, i različiti umetnički senzibiliteti. Pored velikog broja izložbi galerija je ugostila nekoliko festivala, filmskih projekcija i radionica, pa su tako u njoj održani i festivali Radost Ludost, Mikro festival amaterskog filma, Vreva, Novo Doba i Fijuk sajmovi. U saradnji sa klubom Podmornica zajednički su organizovani mnogi koncerti, a uspešno je realizovana i inicijativa da se prolaz u kome se galerija nalazi, nazove Čavketov pasaž. Kasnije se u prolazu otvorio novi klub Centar urbane kulture, koji je sa svojim resursima pomaže program galerije. Takođe, saradnja sa ekipom okupljenom oko festivala Novo doba i Fijuk sajma, donela nam je brojne zanimljive programe, koncerte i teme.

-Posebno smo ponosni na činjenicu da je naša galerija inspirisala nastanak nekoliko novih sličnih mesta po Srbiji. Mreža uličnih i otvorenih galerija tako se razgranala i u Valjevu, Šapcu, Novom Sadu, Smederevu, Vranju i Beogradu. Takođe, galerija je od svog nastanka povremeno sarađivala i sa Muzejem savremene umetnosti u Beogradu, galerijom Remont, Beogradskom internacionalnom nedeljom arhitekture, Oktobarskim salonom, Kulturnim centrom Beograda, ULUPUDS-om, i drugima, navode u Galerijiu.

Uspeh Ulične galerije nije u preko 80 realizovanih izložbi i na desetine drugih događaja, već sve ono što je iz tih susreta proizašlo. Njena najveća vrednost je jasna opredeljenost da provocira dijalog, ponudi prostor za razmenu i stvara drugačije društvene odnose.♦