Počela je izgradnja  autoputa Surčin – Obrenovac

Počela je izgradnja autoputa Surčin – Obrenovac

01/03/2017 Off By
Premijer Aleksandar Vučić poručio je da je Srbija pouzdan partner na kojeg će Kina uvek moći da računa, i podsetio da su najviše projekata i poslova uradili upravo sa ovom Vladom Srbije. Podsetio da od ukupne cene izgradnje deonice, 208 miliona evra, samo most preko Save i Kolubare, dužine oko 1,7 kilometara, košta 103 miliona evra



POČETAK radova na izgradnji auto – puta Surčin – Obrenovac na Koridoru 11, dužine 17,6 kilometara, obeležen je danas u Bariču, u prisustvu premijera Aleksandra Vučića, potpredsednice Vlade i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dr Zorane Mihajlović, i ambasadora NR Kine Lija Mančanga.
Premijer Aleksandar Vučić poručio je da je Srbija pouzdan partner na kojeg će Kina uvek moći da računa, i podsetio da su najviše projekata i poslova uradili upravo sa ovom Vladom Srbije. Podsetio da od ukupne cene izgradnje deonice, 208 miliona evra, samo most preko Save i Kolubare, dužine oko 1,7 kilometara, košta 103 miliona evra:
“Verujem da će radovi biti završeni u roku, da ćemo 2019. imati spojen Koridor 10 sa Koridorom 11”, rekao je Vučić.
Potpredsednica Vlade Zorana Mihajlović rekla je da svaki novi završeni auto – put pokazuje posvećenost i odgovornost Vlade, i istakla da Srbija izrasta u saobraćajni i transportni centar regiona.
Ona je najavila da će krajem 2017. biti završeni radovi na dve deonice koje takođe rade kineski izvođači – od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.
“Do kraja godine imaćemo povezano 103 km novog auto-puta kroz Šumadiju, a kad za dve i po godine završimo i deonicu Surčin – Obrenovac skratićemo put od Beogada do Čačka na sat vremena“, rekla je Mihajlovićeva.
Rok za izgradnju auto-puta Surčin – Obrenovac je 32 meseca, izvođač radova je kineska kompanija „Čajna komjunikejšens konstrakšen kompani“ (CCCC). Projekat se finasnira iz kredita kineske Eksim banke, finansijer je Vlada Srbije preko Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a investitor je JP „Putevi Srbije“.
Predviđena je izgradnja auto – puta u punom profilu, sa četiri vozne i dve zaustavne trake. Pored izgradnje trase puta sa kompletnom infrastrukturom, projekat uključuje i izgradnju mosta preko Save i ušća reke Kolubare dužine 1.766 metara, nadvožnjaka preko železničke pruge Ostružnica – Batajnica, kao i dve petlje – Surčin i Obrenovac.
Auto-put Surčin – Obrenovac omogućiće spajanje koridora 11 i 10, preko obilaznice oko Beograda (na petlji Surčin). Zajedno sa deonicama u izgradnji, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine 50,2 kilometra, i već završenim deonicama – Ub – Lajkovac, dužine 12,5 kilometara i Ljig-Preljina, dužine 40,3 kilometra – ostvariće se neprekidan pun profil auto-puta dužine 120 km od Beograda do Preljine. Prema komercijalnom ugovoru, učešće radova i isporuka nekineskog porekla predviđeni su u vrednosti od 49 odsto ukupne vrednosti projekta.