Сарадња са УНДП на подизању дигиталних компетенција ученика
02/08/2024Фото: Министарство просвете
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић, стални представник Програма Уједињених нација за развој (УНДП) у Србији Јакуп Бериш и директор за вештачку интелигенцију Фондације Петља Небојша Васиљевић, посетили су ученике и ученице који похађају Летњу школу програмирања у Сремској Митровици.
Летња школа програмирања одржава се трећу годину за редом и окупља талентоване и мотивисане ученике и ученице који су завршили више разреде основне школе – од петог до осмог, који показују додатну заинтересованост за програмирање и информационе технологије.
Ђукић Дејановић је, након обиласка наставе и разговора са ученицима и ученицама, рекла је да је веома важно што су ученици добили прилику да и на овај начин унапређују своје знање из области програмирања и информационих технологија.
Како је навела, ресорно министарство ради на подизању дигиталних компетенција ученика од најранијег узраста и на обезбеђивању квалитетних услова за рад и учење.
Ученици већ од првог разреда имају предмет Дигитални свет, на коме развијају алгоритамски начин размишљања и уче како да безбедно и функционално користе информационе технологије, а Информатика и рачунарство су обавезан предмет за ученике од петог до осмог разреда, подвукла је министарка.
Ђукић Дејановић је изразила захвалност партнерима на овом важном заједничком пројекту, организацији УНДП и Фондацији Петља, који су препознали потребе наших ученика и важност њиховог усавршавања.
За учешће у Летњој школи програмирања, која се организује у две смене, ове године се пријавило више од 300 девојчица и дечака, из 70 општина, што је највећи број до сада. Такође, приметан је пораст интересовања девојчица из године у годину.
Стални представник УНДП-а Јакуп Бериш истакао је да је веома важно да сви ученици и ученице имају једнак приступ квалитетном образовању.
Бериш је рекао да су вештине програмирања изузетно важне као припрема за послове будућности, без обзира на будући избор професије.
Из тог разлога, како је навео, са партнерима из Министарства просвете и из Фондације Петља, припремљени су бесплатни материјали за учење и организују се школе програмирања, летњи и зимски кампови за децу где могу да стекну нова знања и вештине.
Он је рекао да му је драго што је повећано интересовање за ове школе, а посебно међу девојчицама, и истакао да ће УНДП наставити да подржава све програме чији је циљ јачање дигиталних вештина, нарочито за младе генерације.
Велико нам је задовољство што имамо прилику да трећу годину за редом организујемо Летњу школу програмирања за старије основце. Овакве школе не само да подржавају мотивисане ученике у учењу програмирања, већ су и дивна прилика за упознавање и дружење, поручио је Васиљевић.
Кроз три године организације Летње школе програмирања наш тим је прилагођавао програм интересовању ученика, а методика наставе је усавршавана на основу искуства предавача и стручног сарадника – психолога.
Полазници и њихови родитељи позитивно оцењују предаваче, озбиљан приступ учењу, време за релаксираније активности попут квизова знања, спортских турнира и излета, комуникацију са организаторима и мотивацију деце за даљи рад по повратку са Летње школе програмирања. Захваљујемо се Митровачкој гимназији што нам је други пут отворила своја врата, Дому ученика средњих школа у Сремској Митровици на лепој сарадњи, Програму Уједињених нација за развој и Министарству просвете на подршци у реализацији активности, истакао је Васиљевић.
Током једнонедељног програма, полазници школе имају прилику да прошире своја знања из програмирања, и да се упознају и разговарају са стручњацима из ИТ индустрије. Поред тога, уживају у слободним активностима попут излета, спортских активности и друштвених игара. Такође, Национални контакт центар за безбедност деце на интернету помогао је ученицима и ученицама да сазнају више о ризицима и изазовима у дигиталном свету.
Летњу школу програмирања реализују Програм Уједињених нација за развој и Фондација Петља, у партнерству са Министарством просвете и уз подршку Владе Републике Србије, у оквиру пројекта „Изградња кључних рачунарских комптенција – ка радној снази будућности“.