Додаје да су извозно орјентисане компаније више него икада заинтересоване за сајмове, за директне састанке и контакте са потенцијалним купцима и прилику да дођу до нових тржишта, јер је тешко само кроз ”онлајн” канале доћи до нових послова.
„Оцена излагача је да је организација 22 сајма у 2023. години протекла на високом нивоу, од припреме, преко логистичке и организационе подршке до квалитета изградње националних павиљона, што је документовано за сваки од ових параметара“, указује представница ПКС.
Подсећа да су се у 2023. години компаније из Србије, у организацији ПКС и РАС, представиле на водећим свестким сајмовима међу којима су: PRODEXPO у Москви, GULFOOD у Дубаију, PROWEIN у Диселдорфу, PLMA у Амстердаму, GITEX у Дубаију, АНУГА у Келну, AGRITECHNICA у Хановеру и други.
„Сваке године настојимо да организујемо наступ домаће привреде на неком новом тржишту. Тако су ове године наши привредници први пут излагали на Међународном сајму прехрамбене индустрије у Краљевини Саудијској Арабији. Ово тржиште представља једно од најпривлачнијих на Блиском истоку и пружа шансу српској привреди за значајнији пласман пољопривредних производа, пре свега смрзнутог воћа и поврћа, као и свежег воћа“, објашњава Ћалина.
Имајући у виду да се дугорочни план Краљевине Саудијске Арабије базира на смањењу производње због очувања водних ресурса, као и на повећању увоза хране, првенствено пшенице, постоји велика шанса за пласман пољопривредних производа из Србије на саудијско тржиште, што се, посебно односи на жито, јечам, кукуруз, соју, пиринач, разне врсте семена/уља, као и на фармерски узгој стоке, додаје Ћалина.
Сајмови, по њеним речима, имају важну улогу и доносе велике користи, како самим излагачима и организаторима, тако и потенцијалним купцима и посетиоцима, а на тим манифестацијама се увек, осим производа представљају и најновији трендови и иновације у одређеној индустрији.
„Број и врста сајмова, као и остварени резултати учешћа привреде третирају се као један од показатеља развијености привреде неке државе. ПКС је, бавећи се организацијом сајмова у иностранству током више деценија, стекла високу репутацију међу привредницима и добитник је значајних награда за успешно организоване наступе српске привреде у иностранству“, наглашава Ћалина.
Креирање подстицајних услова за раст извоза, презентација производа и услуга, као и успостављање сарадње и партнерства наших фирми са иностраном привредом, кроз организован наступ домаћих компанија на великим међународним сајамским манифестацијама, стратешки су циљеви ПКС када је реч о интернационализацији пословања домаће привреде.
„Поред освајања нових тржишта и повећања присуства на постојећим тржиштима, циљ ове активности је брендирање Србије као повољне инвестиционе и пословне дестинације, успостављање приведних веза са иностранством и интеграција домаћих привредних друштава у међународне ланце вредности“, поручује представница ПКС.