
Потписан Меморандум о изградњи тунела од Карађорђеве улице до Дунавске падине
03/07/2023Фoто: Танјуг/Владимир Шпорчић
Потпредседник Владе и министар финансија Синиша Мали, градоначелник Београда Александар Шапић, в.д. директора Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда Милан Вранић и овлашћени представник компаније „Power China International Group Limited“ Јанг Бо, потписали су данас Меморандум о разумевању за изградњу тунела од Карађорђеве улице до Дунавске падине, са приступним саобраћајницама, парковским површинама и инфраструктуром.
Ово је корак ка почетку изградње тунела који ће побољшати и растеретити саобраћај из централног градског подручја на правцу Нови Београд – Савски Амфитеатар – Ада Хуја.
Министар Мали оцеио је да је ово велика ствар за Град Београд јер добија још један важан капитални пројекат којим ће умногоме бити смањена саобраћајна гужва у Београду, загађење и време путовања.
Велики капитални пројекти показују колико је исправна наша економска политика и колико се трудимо да ниједан важан пројекат не зауставимао, рекао је Мали и осврнуо се на актуелне капиталне пројекте који су мотор развоја Србије подсећањем да је пре пар дана председник Србије Александар Вучић отворио обилазницу око Београда, деоницу до Бубањ потока, што је, како је рекао, још једно испуњено обећање.
Мали је подсетио и да је недавно отворен део ауто-пута од Новог Београда ка Сурчину, те да се гради и Београдски метро. Он је рекао да ће то бити остварење вишедеценијског сна грађана Београда и Србије и да 2028. године очекује да ће бити отворена прва линија метроа, док друга следи 2030. године.
Министар је изјавио да се граде и раде многи инфраструктурни пројекти, као што је нови Национални стадион у Сурчину, Експо и нови сајам.
Он је истакао да је Београд локомотива развоја Србије, али и да је важно да се не заустави ниједан развојни, капитални пројекат по целој земљи. То је нешто, како је рекао, по чему се Србија данас разликује од великог броја других земаља, од којих су неке, како је истакао, увелико у рецесији или су зауставиле пројекте.
Министар је рекао да Србија то није радила и додао да имамо осам ауто-путева и брзих саобраћајница које се раде по целој земљи, отварају се нове фабрике, нова радна места и, како је рекао, то је начин на који се боримо и за бољи квалитет живота грађана и за њихов бољи животни стандард.
Он је подсетио да за два месеца следи повећање плата у јавном сектору од 5,5 одсто за медицинске сестре и техничаре, за запослене у просвети, за неговатељице у установама социјалне заштите. Потом, за њих, као и за остале запослене у јавном сектору, од 1. јануара следи повећање од најмање 10 одсто. Ту је, како је истакао, и повећање пензија од 5,5 одсто од 1. октобра, а потом и јануарско од најмање 14,5 одсто.
Он је истакао и да је упркос свим инвестицијама, континуираном повећању плата и пензија, Србија сачувала макроекономску стабилност, са уделом јавног дуга у БДП-у од 51,4 одсто, и са више од 560 милијарди динара на рачуну у готовини.
Градоначелник Александар Шапић изјавио је да је планирана изградња тунела значајан саобраћајни пројекат за Београд јер ће саобраћајно растерити центар града. Он је изјавио да се изградњом моста и тунела спајају два саобраћајно најдаља дела града и зато је овај пројекат симболично назвали „мали метро“ јер ће се са Новог Београда до Сланачког пута, кад се изађе у Деспота Стефана и укључи у Вишњичку улицу, која се сада проширује, стићи за неколико минута без икаквог заустављања.
Шапић је оценио да ће то бити један од пројеката који ће највише променити саобраћајну густину у центру и да кинески партнери могу већ сада да уђу у пројектовање и да се нада се да ће у току следеће календарске године бити отворени радови на четири, ако не и на шест локација. Он је нагласио и значај еколошке компоненте, јер ће се, према неким проценама, загађење ваздуха у делу где пролази ова саобраћајница смањити од 12 до 13 процената.
Шапић је навео и да идеју о тунелу оживео Синиша Мали док је био градоначелник Београда. Према његовим речима, када се овај пројекат надовеже на обилазницу око Београда и метроа, имаћемо ситуацију која ће суштински променити саобраћај у центру града, те да су, када се све то има у виду, сви свесни важности овог пројекта.
Амбасадорка Народне Републике Кине у Србији Чен Бо честитала је на потписивању Меморандума наводећи да је изградња тунела од великог значаја за побољшање саобраћаја у Београду.
Недавно је Србија изабрана за домаћина Експо 2027. године, рекла је амбасадорка и додала да ће то бити велика прилика за развој Београда и Србије, јер ће за припрему те међународне специјализоване изложбе Београд сигурно ојачати инфраструктуру што ће отворити нове могућности за даљу сарадњу.
Она је истакла и да су кинеске компаније стекле пуно искуства у инфраструктурним радовима у великим градовима и спремне су да поделе искуство са српским партнерима.