Konstatovano je da su, nakon postizanja dogovora Grčke sa međunarodnim kreditorima, niži i eksterni rizici, što uz aranžman
VUČIĆ POSETIO AERODROM NIKOLA TESLA
13/08/2015Do septembra iduće godine uložiće se ukupno 21 milion evra u modernizaciju iz sredstava aerodroma. U toku ove godine mi smo kao država prihodovali od aerodroma 13 miliona. Očekujemo i dividendu od preko nekoliko stotina miliona u septembru. I za Er Srbiju ova godina je profitabilna, iako je to bilo teško posle prošle godine
Ranka Čičak
PREDSEDNIK Vlade, Aleksandar Vučić posetio je jutros aerodrom Nikola Tesla i posle razgovora s rukovodstvom rekao novinarima da je Vlada zadovoljna poslovnim rezultatima naše nacionalne avionske kompanije Er Srbija i aerodroma. Ove godine ovo je najbolja nedelja u poslovima aviokompanije, čak i ako se poredi s poslovanjem bivšeg JAT – a. Popunjenost kabina bila je 93 posto, a to se nikada nije dogodilo. Za aerodrom Nikola Tesla najuspešniji dan u njegovoj istoriji bio je prvi avgust ove godine:
– Samo dobrom saradnjom aerodroma i Er Srbije mogu da napreduju obe kompanije. Zahvalni smo Etihadu, kao iskrenom partneru, što nam je omogućio takvu mrežu i transferne mogućnosti. Do septembra iduće godine uložiće se ukupno 21 milion evra u modernizaciju iz sredstava aerodroma. U toku ove godine mi smo kao država prihodovali od aerodroma 13 miliona. Očekujemo i dividendu od preko nekoliko stotina miliona u septembru. I za Er Srbiju ova godina je profitabilna, iako je to bilo teško posle prošle godine. Rezultati su im sada još bolji. Imaju oko 7 posto više putnika nego prošle godine, kada smo postigli istorijski maksimum .Problemi su nam kako se pripremiti tehnički za letove u SAD. Pre svega za letove u Njujork. Zajednički će na tome da rade i Er Srbija i aerodrom. Avion će biti A 330, koji ćemo uzeti na lizing. Očekujem da to košta oko 500 hiljada dolara mesečno. Kapaciteti aerodroma biće za 8 miliona putnika, sada je oko 5 miliona. Ako Er Srbija planira da za nekoliko godina udvostruči broj putnika, videćemo. Zato i razmišljamo o koncesijama i o pronalaženju savetnika za neke druge modele aerodroma u budućnosti. Do 28 avgusta bi trebalo da idemo na izbor savetnika koji će doneti odluku o modelu. Ne žurimo, jer sami ulažemo, pa možemo sebi da dopustimo više vremena. Tražimo rešenje da u budućnosti neko ne uništi našeg nacionalnog avioprevoznika. Unapred mogu da kažem koga ne želimo da vidimo, ali ne smem javno, jer znam da bi nam onda namerno uništili Er Srbiju. Kao što pokušavaju, ali im nešto ne ide. Jer, baš te linije koje su hteli da unište, postale su nam najprofitabilnije. Da smo ranije išli na koncesiju, zaradili bi manje.
Na pitanje o migrantima i o pomoći Kanjiži, premijer odgovara da će Vlada pomoći na sve moguće načine:
– U Kanjiži nisu svi protiv migranata. Pitajte one koji imaju biznis i lokale u centru. Ali, mi ćemo pomoći, kao što to činimo u Preševu. Beograd se takođe dobro snalazi, iako ima veći priliv od Kanjiže. Mi ćemo tražiti od Evrope ono što možemo. Da plačemo i da govorimo kako se suočavamo s najvećom kataklizmom u istoriji čovečanstva, to nećemo. Voleo bih da možemo da dobijemo finansijsku pomoć, ali nisam siguran. Mi ćemo imati dovoljno novca da obezbedimo pristojan prihvat i sve što možemo kako migranti ne bi bili nezadovoljni u Srbiji.
To su ljudi. Oni ne nameravaju ovde da ostanu. Tretmanom naših vlasti nisu nezadovoljni. A zašto se neki drugi plaše, ima li tu i želja nekih iz susednih zemalja da se vodi kampanja protiv njih? Ja u kampanji protiv migranata neću da učestvujem. Naši ljudi su trpeli istu nesreću i kroz istu patnju prolazili i mi znamo kako to izgleda. Ti ljudi u našoj zemlji ne prave nerede. Na gotovo sto hiljada ljudi da dođu 2 incidenta, to je prosek koji se ne može naći ni u najmirnijim selima. Ja sam im zahvalan što su disciplinovani, mirni i odgovorni i što poštuju naše zakone. I kada su napravili incident, to je bilo između sebe.
Na pitanje o dolasku MMF- a premijer kaže da su danas počele prve pripreme:
– Ostaje nam Zakon o ulaganjima, koji mora da prođe skupštinsku proceduru i ostaje naša rasprava o tome koliki nam je fiskalni prostor za povećanje plata i penzija. Ja ne mislim da će tu biti problema, pošto ja nisam široke ruke. Uvek vodim računa o državnim finansijama. Nikada ne govorim ono što se ljudima sviđa. Danas na sednici Vlade donosi se odluka o isplati sportistima i ostalih dugova koji nisu stariji od 3 dana. Tražićemo od MMF – a povećanje plata i penzija, ali nećemo time ugroziti budžet.
Govoreći o zadacima koji ga čekaju, Vučić je naglasio sastanak u Beču, koji je za Srbiju važan zbog stabilnosti u regionu. Tražiće pomoć u izgradnji naših deonica u evropskoj putnoj mreži. Možda će EU moći da pomogne sa oko 300 miliona, jer toliko smo i mi spremni da odvojimo. Kaže da će koridore završiti pre roka. Bečkom skupu prisustvovaće dvoje kancelara, a verovatno i predsednik Evropske vlade. Posle Beča dolazi briselski dijalog . Sredinom septembra premijer putuje u SAD, u oktobru u Rusku federaciju, u novembru u Kinu. Dolaziće u Srbiju Češki premijer i mnogi drugi.
Na pitanje da li se zna ko živi u državnim vilama i kućama na Dedinju i drugim elitnim mestima Vučić odgovara da ne zna, ali će tražiti još danas da za nekoliko dana dostave spisak tih stanara:
– Ne znam šta je problem sa tim. Zar je problem u tome i kad neko plaća za 150 kvadrata 2.000 evra mesečno? Ja bih voleo da imamo više takvih stanara, pošto imamo mnogo praznih vila.
Novinari su pitali zašto su se neke istrage, kao ona o helikopteru, o LOTO u odužile:
– Što se LOTOa tiče, sve je završeno i poznato. Što se helikoptera tiče, nisam želeo čak i da doznam nešto više, kako bi izvršnu vlast sklonili od cele priče, pa neka Tužilaštvo radi svoj posao. Vlada Srbije ne sme da ima nikakav uticaj na Tužilaštvo, koji je samostalni organ i nezavisan , kao i pravosuđe.
O braći Bitići, premijer kaže da nije njegovo da nosi dokaze:
– Naša je obaveza da završimo istragu, da te slučajeve rešimo. Nikome se ja ne pravdam.Taj slučaj nisu rešili neki koji su bili na vlasti 14, 15 godina. Zna se na čija su leđa došli njihovi nerešeni slučajevi. Mi ćemo to da rešimo. To je pitanje jednog teškog zločina koji su naši ljudi počinili. Time bi rešili najveći bilateralni problem između SAD i Srbije. To je užasan zločin nad trojicom državljana SAD. Bez razloga. Trojica ljudi su pomagali nekom Srbinu da izađe sa teritorije Kosova posle dolaska trupa UN. Uhvaćeni su blizu administrativne linije i uhapšeni jer nisu imali vize. Osuđeni su na 15 dana i petnaestog dana, kada je trebalo iz Prokuplja da budu pušteni kući, odvedeni su u Petrovo selo i pobijeni hladnokrvno. Još su ih naterali da sami sebi iskopaju raku. Braća su imala 25, 23 i 21. godinu. Da štitim ljude koji su to počinili, ne pada mi na pamet. Ima problema u istrazi, u prikupljanju dokaza. Zato to toliko traje. Ali je sada naš posao da to rešimo. Priča o tome da ćemo nekome nositi papire i pokušati da izgladimo, ne stoji, jer ja to nisam u stanju. Mrzim tu kupovinu vremena i odlaganje. Postoje neki koji i kad u Brisel dođu, samo nešto žele da odlože. Ja to ne volim. <
SAŠA VLAISAVLJEVIĆ: DRŽAVA ĆE ODLUČITI ŠTA ĆE BITI S AERODROMOM U BUDUĆNOSTI
DIREKTOR aerodroma Nikola Tesla, Saša Vlaisavljević rekao je danas novinarima da se u renoviranom delu aerodroma nekada nalazila administracija. Danas je to najskuplji deo:
– Ovde je kvadratni metar prostora od 35 do 70 evra. Naši zaposleni su preseljeni u drugi prostor, a ovo ide u komercijalizaciju. Ovde je 1450 kvadrata urađeno za 3 meseca. Preko starog terminala sada ide čarter saobraćaj. To je otprilike oko 20 posto ukupnog saobraćaja. Primamo oko 5 miliona putnika, a to je gornja granica našeg kapaciteta. U ovom trenutku smo za sezonu uspeli da rasteretimo terminal 2, takozvani novi terminal. To je samo prvi korak. Iza nas su kratkoročni projekti u vrednosti od preko 20 miliona evra, koji će se realizuju do kraja sledeće godine. Najvažnija je ekstenzija terminala 2. Taj će projekat raditi domaći građevinari. Kapacitet aerodroma će biti podignut već sledeće jeseni na 8 miliona putnika.To znači da ni jedna kompanija više neće imati problem s prostorom do 2020 godine.
Aerodrom Nikola Tesla prestaje da bude limitirajući faktor za bilo koju aerokompaniju. Gradi se 11.000 kvadrata poslovnog prostora, 4 aviomosta, 8 gejtova. Znači, spremni smo za dugolinijski saobraćaj. Danas sam sa Premijerom razgovarao o letovima za Njujork. Mi smo spremni. Naš aerodrom ima dugu tradiciju u dugolinijskom saobraćaju.
Na pitanje da li je spreman na privatizaciju ili koncesiju aerodroma, Vlaisavljević kaže da je njegov zadatak da digne produktivnost aeerodroma:
– A država, kao većinski vlasnik, sa 83 posto, će odlučiti šta će biti s aerodromom u budućnosti. Naš zadatak je da podignemo profit. Prošla godina je završena sa 23 miliona evra profita.To je najbolji rezultat u istoriji aerodroma. Zato i možemo da nove projekte radimo bez posrednika, savetnika, svojim novcem. Rade domaće kompanije. Dižemo građevinsku industriju. Što se tiče eventualne koncesije , o tome će odlučiti naš većinski vlasnik- država.<
EKONOMIJA
IZVRŠNI ODBOR NBS: SMANJENA REFERENTNA KAMATNA STOPA ZA 0,5 PROCENTA
ALEKSANDAR VUČIĆ U RADNOJ POSETI MINHENU
Sastanak je organizovala Privredna komora Srbije, uz podršku Privredne komore Minhena, a u razgovorima su, između ostalih,
KONFERENCIJA ZA MEDIJE U VLADI: NEODGOVORNE PRETNJE SINDIKATA FABRIKE STAKLA IZ PARAĆINA
MinistarŽeljko Sertić je rekao da žele da spreče dezinformacije koje su se danas pojavile u medijima, kako će
STATISTIKA: PROSEČNA POSKUPLJENJA 0,5 POSTO
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u junu 2015. godine, u odnosu na