Završetak pruge Novi Sad–Subotica do kraja naredne godine

Završetak pruge Novi Sad–Subotica do kraja naredne godine

14/01/2023 Off By BERB

Foto: Tanjug

 

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas u Stepanovićevu kod Novog Sada gradilište na pruzi Novi Sad–Subotica, koja je deonica međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Predsednik je tokom obilaska gradilišta na pruzi predviđenoj za brzine vozova do 200 kilometara na čas rekao da radovi idu brže od rokova jer su se kineski izvođači postarali da urade sve što je moguće i da smatra da će pruga biti završena pre kraja 2024. godine.

Vučić je istakao da je to veoma važno zbog razvoja severa zemlje i razvoja turizma na Paliću i Topoli, ali i daljeg razvoja Vrbasa, Lovćenca i drugih mesta koja se nalaze uz trasu pruge.

On je podsetio na to da su sve pruge u Srbiji izgrađene između 1884. i 1976. godine, kada je izgrađena poslednja pruga BeogradBar.

Između 1976. i 2012, dakle 36 godina, nismo podigli nijednu prugu, a rekonstruisali smo u tom periodu 31 kilometar. Za ovih 10 godina smo izgradili 108,1 kilometar novih savremenih pruga, rekonstruisali 781,5 kilometara pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara, a u planu imamo više od 2.026 kilometara izgradnje i rekonstrukcije pruga, naglasio je Vučić.

On je naveo da je to deo velikih planova za modernizaciju i izgradnju Srbije i za dovođenje investicija, u čemu će ovakve pruge značajno pomoći, kako bi nove fabrike nikle u različitim mestima Vojvodine.

Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo izjavila je da izgradnja brze pruge BeogradBudimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, već i za povezivanje drugih regiona.

Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači, koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završiti ove deonice, poručila je Čen Bo.

Kineski izvođači naveli su da je pruga duga 108 kilometara i da ima 11 stanica, od kojih će neke biti rekonstruisane, dok će neke biti u potpunosti nove.

Na ovoj lokaciji završeno je 65 odsto iskopa za donji stroj i 55 odsto nasipa, a radovi teku malo usporenije zbog toga što u okruženju ima arheoloških nalazišta.

Kineski izvođači radova upoznali su predsednika sa tim da je njihov plan da od 1. aprila počnu sa polaganjem koloseka iz pravca Novog Sada.

Ova deonica deo je globalne inicijative Kine “Pojas i put” i inicirana je na samitu 16 zemalja centralne i istočne Evrope i Kine održanom 2016. godine.

Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica, među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu. Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.