Светски дан сајмова – 4. јун

Светски дан сајмова – 4. јун

02/06/2025 0 By BERB

Јубиларни, десети светски дан сајамске индустрије, Светски дан сајмова (Global Exhibitions Day – GED), годишњи је догађај који организује УФИ, водеће глобално удружење светских организатора сајмова и оператера изложбених центара, као и главних националних и међународних изложбених удружења и одабраних партнера изложбене индустрије. Ове године овај празник обележава се у среду, 4. јуна. Датум је променљив јер је везан за прву среду у јуну.

Главни циљ УФИ-ја, чији је Београдски сајам уважени члан, јесте да представља, промовише и подржава пословне интересе својих чланова и сајамске индустрије уопште. УФИ директно представља око 50.000 запослених у сајамској индустрији широм света, тесно сарађујући са своја 73 национална и регионална удружења чланова. Тренутно је регистрована 891 организација чланица у 87 земаља и региона широм света. Чак 910 међународних догађаја које је одобрио УФИ, а међу њима и  манифестације Београдског сајма, поносно носе ознаку „одобрено од стране УФИ“, што је гаранција квалитета и за посетиоце и за излагаче.

Светски дан сајмова – GED је установљен 2016. године како би се повећала видљивост изложбене индустрије на локалном, регионалном и глобалном нивоу. Последњих година директно је активирао или потакнуо активности актера из сајамске индустрије у преко 100 земаља и региона широм света.

Једна од традиција ове глобалне манифестације је и порука-слоган којом се свим учесницима у овој изузетној делатности сугерише да у предстојећем периоду посебну пажњу поклоне неком од специфичних аспеката ове специфичне индустријске гране. Овогодишња тема насловљена је са “Изложбе ослобађају потенцијал”. Представљене су и четири кључне поруке да би се показало како изложбе откључавају потенцијал за све –  индустрије и појединце, заједнице и компаније:

– Изложбе подстичу сарадњу и иновације како би трансформисале предузећа и индустрије,

– Изложбе омогућавају новим, долазећим и већ етаблираним талентима да расту и успевају,

– Изложбе покрећу економски развој и друштвени напредак земаља и заједница,

– Изложбе повећавају досег, граде брендове, негују везе и генеришу приход кроз интеракцију лицем у лице.

Утицај глобалне изложбене индустрије, која на овај дан обележава своје успехе и трендове види се из више статистичких показатеља.

У оквиру УФИ-ја послује око 4,8 милиона компанија; изложбене просторе широм света посети око 360 милиона посетилаца; укупни директни, индиректни и индуковани пословни резултат прелази 300 милијарди евра; сајамска индустрија активира близу 3,5 милиона радних места, директно или индиректно подржаних од изложбене, односно сајамске индустрије под окриљем УФИ; просечан утицај, трошак по компанији излагачу износи око 63.000 евра.

Према последњим доступним анализама, укупни економски ефекти пословања Београдског сајма процењени су на око 18 милијарди динара вредности продате робе и услуга,  око 4,5 милијарде динара бруто додате вредности, преко 1.700 радних места и преко три милијарде динара укупних пореских прихода; излагачи и посетиоци, мимо тога, за смештај, исхрану и пиће, транспорт, забаву, трговину те остале потребе троше око две милијарде динара годишње; сваки допринос од једног динара остварен унутар Београдског сајма резултира додатним повећањем од 2,5 пута у економији итд.

Искрене честитке Београдском сајму и сајмовима света поводом јубиларног, десетог празника свих сајмова.

Срећан Светски дан сајмова.