
Сарадња са УНИЦЕФ-ом на стварању квалитетних услова за подршку деци и њиховим породицама
26/06/2024Фото: Министарство просвете
Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић разговарала је данас са регионалном директорком УНИЦЕФ-а за Европу и Централну Азију Ређином де Доминикус и дректорком канцеларије УНИЦЕФ-а за Србију Дејаном Костадиновом.
Министарка Ђукић Дејановић истакла је веома успешну сарадњу са овом организацијом и захвалила на дугогодишњој и плодоносној сарадњи, истакавши да заједничке акције и пројекти који се спроводе имају за циљ добробит детета.
Брига о деци, односно стварање квалитетних услова за подршку деци на раном узрасту и њиховим породицама је у најбољем интересу деце и први задатак сваког одговорног друштва и основ његовог напретка, а иницијативе и програми подршке деци и породицама представљају шансу за друштво да унапреди квалитет бриге о деци која живе у неповољним социо-економским околностима и којој је потребна додатна подршка, уз посвећени заједнички рад свих релевантних институција, навела је министарка.
Она је истакла да је пред нама велики задатак да унапредимо друштвену бригу о менталном здрављу и благостању родитеља и деце у Србији.
Сигурно и подстицајно окружење игра виталну улогу у обликовању менталног здравља током живота, док позитивна искуства у раном детињству, љубав, пажња, сигурност, поштовање и уважавање и подстицајна средина, стварају чврсте темеље за емоционалну стабилност, самопоуздање и способност суочавања са стресом у каснијим годинама за свако дете, родитеља и заједницу, рекла је министарка.
Представнице УНИЦЕФ-а истакле су веома успешну сарадњу са Министарством просвете, као и наставак заједничких пројекта у будућности о унапређењу положаја деце и њихових породица, о којима су разговарали. Посебно су указале на значај програма „Позив на акцију“ , реализацију програма „Инклузивно предшколско васпитање и образовање“ и похвалиле „Године узлета“, као посебан програм модерне организације рада у предшколским установама.
На састанку у Министарству просвете заједнички је констатовано да даље активности „дигитализација“ и „зелена агенда“, треба да имају одговарајуће место у образовном систему свих узраста.