Sporazum o digitalizaciji turističke ponude Srbije

Sporazum o digitalizaciji turističke ponude Srbije

11/03/2021 Off By BERB

Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković i ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić potpisale su danas Sporazum o obrazovanju Zajedničkog tela za realizaciju aktivnosti u oblasti digitalizacije turističke ponude Srbije.

Gojković je tom prilikom istakla da je kultura jedna od važnih „fabrika“ Republike Srbije, koja pored svoje lepote i sadržaja može da značajno doprinese i ekonomiji zemlje.

Ona je objasnila da će zadatak Ministarstva biti da proizvodi multimedijalne i digitalne sadržaje u oblastima kulturnog nasleđa, savremenog stvaralaštva i svega onoga šta može da pospeši turističku ponudu zemlje.

Takođe, trudićemo se da na savremeni, digitalni način uhvatimo korak sa svetom i ojačamo kulturni turizam kao posebnu i važnu oblast turizma kao privredne grane, rekla je potpredsednica Vlade.

Gojković je podsetila na to da Ministarstvo kulture i informisanja već ima praksu kreiranja multimedijalnih sadržaja na platformi Google Srbija, koja predstavlja kulturno blago naše države.

Matić je navela da će formiranjem Zajedničkog tela dvaju ministarstava biti obezbeđeni tehničko-tehnološki uslovi za digitalizaciju turističke ponude i unapređenje kvaliteta i obima digitalnih turističkih sadržaja.

Jedan od svakako najvećih izazova biće određivanje prioriteta, budući da Srbija čuva ogromno kulturno-istorijsko nasleđe.

Na rutama „Transromanika“, „Put rimskih careva i dunavski put vina“ „Tvrđave na Dunavu“, „Spomeničko nasleđe Drugog svetskog rata“, kao i na destinaciji Zapadna Srbija mogu se izdvojiti više od 200 kulturno-turističkih atrakcija, precizirala je ona.

Prema njenim rečima, digitalizacija će imati i dodatnu nematerijalnu vrednost u pogledu razvoja i savremenog stvaralaštva koje se sve više bazira na digitalnim tehnologijama, ali i negovanja kulture sećanja.

 

Izvor: Vlada Srbije